ثبت ۸دی به عنوان “روز رشت” در تقویم ملی

بحث و گفت و گو درباره نامگذاری ۸دیماه به عنوان روز رشت در تقویم ملی کشور همچنان بین اعضای شورای شهر رشت ادامه دارد.

ثبت ۸دی به عنوان “روز رشت” در تقویم ملی

به گزارش ۸دی نیوز، بحث و گفت و گو درباره نامگذاری ۸دیماه به عنوان روز رشت در تقویم ملی کشور همچنان بین اعضای شورای شهر رشت ادامه دارد.

این عمل گرانقدر شورای شهر رشت به پاسداشت روز ۸دی سال ۱۳۸۸ که مردم بصیر گیلان بیداری خود را دربرابر فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی نشان دادند، صورت گرفته است که در صورت موافقت مسئولان مربوطه حقیقتا عملی شایسته و قابل تقدیر است.

در ادامه به نظرات چند تن از اعضای شورای شهر رشت درباره این اقدام بجا می پردازیم:

دکتر رضا جمشیدی‌چناری با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌کنم تا هشت دی نیز به عنوان افتخار مردم رشت به عنوان یکی از گزینه‌های پایانی انتخاب روز رشت مطرح شود، افزود: ۸دی تاریخ معاصر و برگ برنده مردم گیلان در دفاع از حریم ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه باید برای انتخاب روز رشت به تمام زوایای امر توجه کرد، افزود: پیشنهاد می‌کنم برای نهایی شدن روز رشت با علما و روحانیون نیز هم اندیشی صورت گیرد.

محمد علی رفیعی با اشاره به انتخاب روز رشت نیز تصریح کرد: باید در انتخاب روز رشت نهایت دقت را داشته باشیم زیرا این روز در تاریخ محلی گیلان ماندگار می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به انتخاب روز رشت گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی کارگروه تخصصی ۱۲ دی به عنوان گزینه نهایی روز رشت انتخاب شده ولی این مسئله برای بررسی بیشتر به مشورت با علما و روحانیون گذاشته می‌شود چرا که با تمامی گروه‌ها تا کنون جلسات هم اندیشی برگزار شده است.

نیکومنش‌نودهی با اشاره به پیشنهاد دکتر جمشیدی برای انتخاب ۸دی به عنوان روز رشت، افزود: این روز بزرگ که روز بصیرت مردم گیلان در محکومیت فتنه گران ۸۸ است نیز به عنوان یکی از گزینه‌های نهایی مطرح می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه انتخاب روز رشت یکی از حساس ترین تصمیمات کمیسیون است، اظهار داشت: ۸دی و ۱۲ دی به عنوان روز بصیرت و روز مرکز استان شدن رشت به عنوان گزینه‌های مطرح هستند.

فرانک پیشگر تصریح کرد: برای انتخاب روز رشت باید برنامه ریزی مناسبی انجام شود و بهتر است هفته فرهنگ و هنر رشت در سال ۹۴ نیز همزمان با روز رشت آغاز و برگزار شود.

وی با بیان اینکه نظرات همه گروه ها توسط کارگروه انتخاب روز رشت دریافت شده است، افزود: بهتر است قبل از نهایی شدن نظر مسئولان فرهنگی و علمای استان نیز گرفته شود.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه در مورد انتخاب روز رشت باید دقت بیشتری کنیم، گفت: در انتخاب روز رشت باید هماهنگی لازم با دستگاه‌های فرهنگی گیلان انجام شود.

در پایان گفتنی است که امیدواریم این اقدام شورا به نتیجه رسیده و شاهد این عمل شایسته باشیم تا نام مردم گیلان و علمداری و بصیرتشات همیشه در خاطر ایران جاودان بماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه