فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان؛

ممنوعیت شکار پرندگان؛ هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده است

اکبری‌پور از ممنوعیت شکار پرندگان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ پروانه شکاری در استان گیلان صادر نشده است بنابراین با شکارچیان متخلف برخورد می‌شود.

ممنوعیت شکار پرندگان؛ هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده است

به گزارش ۸دی،ساسان اکبری‌پور با اشاره به ممنوعیت شکار پرندگان در استان گیلان طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: تاکنون هیچ پروانه شکاری در استان گیلان صادر نشده است بنابراین در صورت مشاهده با افراد خاطی و شکارچیان متخلف برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان در پاسخ به این پرسش که چه الزاماتی باعث ممنوع شدن شکار پرندگان در ‌استان می‌‌شود عنوان کرد: امسال هنوز ما هیچ‌گونه پروانه شکاری صادر نکردیم و با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ممنوعیت شکار از سال قبل به ما اعلام و پروانه شکاری هم صادر نشده است.

اکبری‌پور تصریح کرد: اگر شیوع ویروس کرونا کمی کاهش پیدا کرد و اوضاع کمی از لحاظ بیماری مساعد شد و امکان صدور پروانه شکار باشد از رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست به اعلام می‌شود و ما هم اقدامات بعدی را در این زمینه انجام می‌دهیم.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه در استان گیلان بحث معیشت مردم را داریم و ذینفعانی هستند که رزق و روزی و کارشان با بحث شکار ارتباط دارد سازمان حفاظت محیط‌ زیست و اداره کل محیط‌ زیست گیلان موضوع را دنبال می‌کنند و اگر مشکل قانونی نداشته باشد بحث برداشتن ممنوعیت شکار پرندگان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان اذعان کرد: کشفیات سلاح امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و این در حالی‌است که هنوز عملا فصل شکار در استان گیلان شروع نشده، متاسفانه ما در فصل بهار و تابستان با پدیده شکار مواجهیم که این امر برایمان بسیار نگران کننده است.

اکبری‌پور با بیان اینکه فصل شکار از مهرماه شروع می‌شود و تا اسفندماه ادامه پیدا می‌کند اضافه کرد: درست است که کشفیات سلاح  توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان افزایش پیدا کرده اما این نشان می‌دهد برخی افراد اصلا به فصل زادآوری حیوانات و پرندگان توجه ندارند.

وی از گشت، کنترل و پایش‌های مستمر یگان حفاظت محیط‌ زیست استان گیلان سخن گفت و اظهار داشت: همکاران در سراسر استان گیلان و در سطح پاسگاه‌هایی که مستقر هستند از مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست حفاظت می‌کنند و خوشبختانه هم مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان در پاسخ به این پرسش که مردم در صورت مشاهده تخلفات به کجا باید مراجعه کنند خاطرنشان کرد: علاوه بر سامانه ۱۵۴۰ در سرتاسر استان گیلان ادارات محیط‌ زیست و پاسگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی هستند و اگر مورد خاصی باشد حتما ورود کرده و پیگیری می‌کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه