نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس:

تبعیت محض از ولایت فقیه هنر شهدای نظام اسلامی است

​حجت‌الاسلام صفری ملک میان جنگ هشت ساله را گنجی که شخصیت‌های بزرگی را برای انقلاب اسلامی تربیت کرد دانست و گفت: تبعیت محض از ولایت فقیه هنر شهدای انقلاب بود.

تبعیت محض از ولایت فقیه هنر شهدای نظام اسلامی است

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» دوشنبه شب( ۵ مهر) در یادواره ۱۱ شهید والامقام روستای سرولات و ۲ شهید گمنام بخش چابکسر اظهار داشت: جامعه پس از رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) چنان دچار تناقض شد که کشتن پسر پیامبر را برای خود امری مباح و حتی ثوات می‌شمرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس عنوان کرد: شخصیتی مانند امام حسن مجتبی(ع) برای حفظ اصل تشیع و اسلام مجبور شد تن به یک صلح بدهد و شخصیتی مانند حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز برای همین هدف مجبور به جنگ شد و هدف هر دو امام اصلاح امت جدشان بود.

صفری ملک میان با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) مبارزه خود را بر کسی تحمیل نکرد بررسی ریشه‌های علل وقوع عاشورا را جهت شناخت دقیق این واقعه ضروری خواند و ابراز داشت: امام حسین(ع) حال و روز جامعه را برای مردم و مسلمین تشریح کرد و گفت که فردی مثل او تا قیام قیامت با یزید که حاکم است، بیعت نخواهد کرد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان تحریف‌های تاریخی معاویه و همدستانش علیه اسلام و شخص امیرالمومنین علی(ع) را نشانه دور شدن جامعه از رنگ و بوی اسلام دانست و گفت: وقتی تاریخ را بخوانیم که چه جنایت‌ها و حوادثی اتفاق افتاد متوجه عظمت قیام عاشورا و چرایی حرکت حضرت شیدالشهدا(ع) می‌شویم زیرا امام دیگر چاره‌ای برای اصلاح امت نمی‌بیند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با حرکت عظیم خود در عاشورا حرکتی که معاویه شروع کرده بود را خنثی کرد و علاوه بر احیاء امت، دین را هم نجات داد افزود: سیدالشهدا(ع) آمد تا دستگاه حاکمه و انحراف آن را برای همه افشاگری کند زیرا مردم آن زمان غرق در ظواهر بوده و از اصل ماجرا حاکمانشان بی‌خبر بودند.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی چهره‌ای است که هم نقش رجل نظامی و هم سیاسی را برای کشورمان بازی کرد و انقلاب اسلامی را صادر نمود گفت: اوضاع فرهنگی جامعه ما و شرایط اقتصادی آن هیچ شباهتی به کشوری که قرار است ام‌القرای جهان اسلام باشد،ندارد.

صفری ملک میان اینکه جریانات سیاسی ما فقط و فقط به دنبال منافع شخصی، حزبی و گروهی خود هستند و از آرمان انقلاب دور شده‌اند را هم متذکر شد و اضافه کرد: امروز می‌بینیم عده‌ای که از تمام آرمان‌های انقلاب بی‌خبرند در حال میدان داری برای ما هستند و به همین خاطر نظامات فرهنگی و اقتصادی ما به هم ریخته است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان قدرت رهبری و قدرت مردمی را دو مؤلفه اصلی انقلاب اسلامی تلقی کرد و بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی به خودش می‌بالد زیرا در طی این ۴۲ سالی که بر او گذشت دو رهبر بزرگ داشت و تمام قدرت‌های دنیا به چشم دیدند که این رهبران قابلیت مدیریت جامعه جهانی را دارند.

وی هدایت از راه ولایت را بزرگترین نعمتی که خداوند متعال به مردم ایران اسلامی داد دانست و با اشاره به اینکه تنها زعیم امت می‌تواند بار و مسئولیت امت را بر دوش خود بکشد تصریح کرد: اگر شهدای ما نظیر حاج قاسم سلیمانی به چنین مقامات و درجاتی می‌رسند ما باید به یقین بدانیم که اینها یک هنری داشتند و هنر آنان تبعیت محض از ولایت فقیه است.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس جنگ هشت ساله را گنجی که شخصیت‌های بزرگی را تربیت کرد دانست و خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی با تربیت نیروها و شخصیت‌هایی که داشت توانست خود را اثبات کند هر چند که عده‌ای بر کار ما خلل وارد کردند و ما می‌توانستیم با سرعت بالاتری جلو برویم اما آن عده به علت منافع کثیفشان نگذاشتند و این اجازه را ندادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه