در گفتگو با مالباختگان تعاونی مسکن خزرسبز گیلان مطرح شد؛

فروش زمین اعضای تعاونی با تغییر کاربری/ ۴هزار نفر بلاتکلیف اند

مالباختگان تعاونی مسکن خزرسبز گیلان می گویند: زمین‌های این تعاونی با تغییر کاربری و تصمیم غیرقانونی هیئت مدیره به فروش رفته این در حالی است که به ۴هزار نفر عضو این تعاونی بعد از سال ها سرمایه گذار ریالی تعلق نگرفته است.

فروش زمین اعضای تعاونی با تغییر کاربری/ ۴هزار نفر بلاتکلیف اند

پورمحمود، از مالباختگان شرکت تعاونی خزرسبز گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه سرهنگ دوم ارتش است و از ۲۸ سال در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده و سال‌ها سابقه حضور در جبهه دارد اظهار کرد: تقریباً همه مال باخته های شرکت خزرسبز گیلان از رزمندگان دفاع مقدس و از جانبازان جنگ تحمیلی هستند.

وی افزود: در سال ۸۴ قرار شد از طریق لشکر ۱۶ زرهی قزوین برای تعدادی از کارکنان ارتشی، زمینی به صورت تعاونی تهیه کنند و این زمین در شهر رشت تهیه شد. بخشی از این زمین‌ها به صورت ویلایی و بخشی به صورت آپارتمانی بود. بعد از مدتی، لشکر ۱۶ قزوین این تعاونی را از مجموعه خود جدا کرد. گفتند شما باید تعاونی مسکن خصوصی تشکیل دهید.

پورمحمود ادامه داد: بعدها، یک تعاونی مسکن خصوصی تشکیل شد و هیئت شکل گرفت و شروع به فعالیت کردند. هیئت‌مدیره اول که همان هیئت‌امنا بود کار را به خوبی پیش برد و کاربری زمین‌ها را تبدیل به مسکونی کرد و جواز ساخت آن را گرفت و یکسری کارهای اولیه مربوط به خیابان‌کشی‌ها و جاده‌سازی‌ها را انجام داد.

این مالباخته تعاونی مسکن خزرسبز گیلان با بیان اینکه هیئت‌مدیره شرکت بعد از مدتی تغییر کرد گفت: متأسفانه در پی روی کار آمدن هیئت‌مدیره جدید، کاربری مسکونی اراضی تبدیل به کاربری زراعی شد و ارزش زمین‌ها را بسیار پایین آوردند و مجوز فروش زمین‌ها را گرفتند و متأسفانه حتی یک ریالی هم به هیچ‌کدام از اعضا پرداخت نشده است.

این عضو تعاونی خزرسبز گیلان اظهار کرد: فروش قانونی زمین باید با تصمیم ۵۰ درصد + ۱ نفر اعضا انجام شود اما فروش زمین با تصمیم ۳ نفر انجام شده است. اعضای تعاونی در سال ۸۴ حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند و حتی برخی اعضا ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان هم برای گرفتن یک واحد مسکونی پرداخت کرده‌اند.

پورمحمود از روابط ناسالم فامیلی موجود در این شرکت گله کرد و گفت: برخی از روسا داماد و پسر خود را در تعاونی استخدام کردند، بعد از اینکه اعضا متوجه این موضوع شدند و اعتراض کردند این‌ها را بیرون کردند و مستندات این موضوع مربوط به حقوق و مزایای این افراد موجود است.

چراغی، از دیگر مالباختگان تعاونی خزرسبز گیلان هم با بیان اینکه هیچ مبلغی بابت فروش زمین به اعضا پرداخت نشده است، مدعی شد: مبلغ فروش حدود ۱۸ هکتار از زمین تعاونی که متعلق به ۴ هزار عضو تعاونی است صرف امورات دیگر شده و ریالی به اعضا تعلق نگرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه