رونق حصیرهای لاهیجان با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی

یک پیشران حصیر طرح توسعه مشاغل خانگی لاهیجان گفت: مردم امارات علاقه زیادی به حصیرهای بافته شده در لاهیجان دارند و از مشتریان مهم تولیدات حصیری ما محسوب می شوند.

رونق حصیرهای لاهیجان با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی

به گزارش ۸دی،شیرین سلیمانی با بیان اینکه صنایع دستی حصیری که در این شهرستان بافته می‌شود علاوه بر فروش در استان گیلان به دیگر استان ها از جمله اصفهان، شیراز و بندرعباس برای فروش برده می‌شود، اظهارداشت: محصولات تولید شده حصیری شامل زنبیل، کلاه، سفره و … است که در کشور امارت مشتریان بسیار خوبی دارد.

 وی در خصوص وضعیت بازار فروش محصولات حصیری‌ یادآور شد:: کرونا موجب کم رونقی بازار ما نشد در سالهای قبل از کرونا به طور معمول سفارشات تولیدات حصیری از کشور امارات فقط در فصول پاییز و زمستان انجام می‌شد این در حالیست که بعد از شیوع کرونا سفارشات در فصول بهار و تابستان نیز انجام می‌شود.

وی در خصوص وضعیت آموزش حصیربافی تصریح کرد: حتی در دورترین روستاها متقاضی آموزش داریم و علاوه بر زنان و مردان، دختران در شهرها و روستاهای لاهیجان متقاضی آموزش در این حرفه هستند.

این پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی لاهیجان از همت جهاد دانشگاهی گیلان برای توسعه مشاغل خانگی قدردانی کرد و گفت: در سامانه پیشران ثبت نام کردم و امیدوارم در تسهیل توسعه مشاغل خانگی این سازمان نقش موثرتری ایفا کند.

سلیمانی یادآور شد: حصیربافی و یادگیری این حرفه باعث می‌شود که درآمد خانوارهای حصیرباف افزایش یابد و برخی از افردای که برای تامین معاش زندگی خود دچار مشکل بودند تا حدودی مشکلات مالی شان را برطرف کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه