جشنواره محلی اربا دوشاب در پره سر برگزار شد+ تصاویر

جشنواره محلی اربا دوشاب و انواع دم نوشهای گیاهی و شیرینی محلی و آش و صنایع دستی و سوغات به مناسبت سالروز فرار شاه ملعون در روستای مازوپشت از توابع بخش پره سر، به همت اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان رضوانشهر به نمایندگی از اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.

جشنواره محلی اربا دوشاب در پره سر برگزار شد+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رضوان خبر ،جشنواره محلی اربا دوشاب وانواع دم نوشهای گیاهی و شیرینی محلی و آش و صنایع دستی و سوغات  به مناسبت سالروز فرار شاه ملعون در روستای مازوپشت از توابع بخش پره سر، به همت اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی  و گردشگری شهرستان رضوانشهر به نمایندگی از اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.

“اربا” یا همان “امبرا” نام محلی میوه خرمالوی وحشی (جنگلی)می باشد که بصورت انبوه در جنگل های مناطق غرب گیلان می روید و اوایل پائیز فصل چیدن آن است که از زمانهای گذشته  در رونق اقتصاد مردم این مناطق  نقش بسزایی داشته است.

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری رضوانشهرهدف از برگزاری این جشنواره را علاوه برمعرفی جاذبه های فرهنگی ،طبیعی ،مذهبی و گردشگری ،احیاء آداب و رسوم و معرفی و حمایت از صنایع دستی منطقه،باتوجه به  عرضه و فروش مستقیم این محصولات در نمایشگاه در راستای شعار جهانی گردشگری، مبنی بر توسعه جوامع محلی عنوان کرد.

منصور هادی پور گفت:با برنامه ریزی در خصوص این گونه جشنواره ها و برگزاری آن می توان در راستای گردشگری سلامت(گردشگری درمان ،باتوجه به خاصیت محصول اربا دوشاب علاوه برمصرف غذایی که معمولا به صورت فرنی دوشاب ،حلوا دوشاب و برنج دوشاب و در فصل سرما بصورت برف دوشاب نیزاستفاده می شده و حتی در برخی از نواحی دوشاب را بر روی نان می مالند) گام برداشت.

وی افزود :اربا دوشاب  در رفع سوءهاضمه ،معده درد و همچنین کم خونی تاثیر به سزایی دارد و از این رومی توان بابرگزاری اینگونه جشنواره ها و حمایت از این محصول آن را در سبد سوغات شهرستان قرار داده وموجبات پیشرفت اقتصادای خانوار های روستایی را فراهم کرد.

وی در خاتمه از حمایت جمیع مسئولان شهری ،استانی و منطقه ای از جمله فرماندار،امام جمعه ،فرماندهی انتظامی،بخشدارمرکزی و پره سر،اداره فرهنگ و ارشاد،سازمان صنعت و معدن و تجارت و مجمع امور صنفی و شورای اسلامی روستای مازوپشت و شرکت توسعه بوم گردی تالش دولاب و همچنین مدیریت شعب بانک اقتصاد مهر گیلان وعوامل اجرایی صداو سیمای  مرکز گیلان در رضوانشهر تقدیر و تشکر کرد

لازم به ذکر است عرضه دوشاب محلی، انواع آش، حلو و شیرینی جات و نان دست پخت، غذا های محلی، صنایع دستی و غیره در غرفه های محل بر گزاری این جشنواره با استقبال مردمی روبرو شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه