رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان مطرح کرد:

انتقال هوایی قلب پیوندی بانوی جوان مرگ مغزی از رشت به تهران

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان گفت : در هفتمین انتقال هوایی عضو از گیلان، قلب بانوی ۲۸ ساله گیلانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اش، پس از اهدا در بیمارستان رازی رشت ، برای پیوند به یک بیمار نیازمند به تهران منتقل شد.

انتقال هوایی قلب پیوندی بانوی جوان مرگ مغزی از رشت به تهران

به گزارش ۸دی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان اظهار کرد: در هفتمین انتقال هوایی عضو از گیلان، قلب بانوی ۲۸ ساله گیلانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اش، پس از اهدا در بیمارستان رازی رشت ، برای پیوند به یک بیمار نیازمند به تهران منتقل شد.

وی با اشاره به انتقال این عضو پیوندی با یک گروه پزشکی و همکاری سازمان اورژانس کشور به تهران، افزود: قلب این شهروند گیلانی در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه رشت منتقل و با پرواز جت به بیمارستان امام خمینی تهران ارسال شد تا جان بیماری ۳۰ ساله را نجات دهد.

پیمان اسدی اضافه کرد: همچنین دو کلیه و کبد این بیمار مرگ مغری برای پیوند به بیماران نیازمند برداشته شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان با بیان اینکه اعضای بدن هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان ۸ تا ۵۳ نفر را نجات دهد ، گفت: در ایران ، سالانه حدود ۵ تا ۸ هزار نفر، جان خود را بر اثر مرگ مغزی از دست می‌دهند که نیمی از آنان یعنی حدود ۳ هزار نفر، اعضای قابل پیوند دارند، و این در حالیست که هزار خانواده معادل یک سوم، راضی به اهدای عضو عزیزان خود می‌شوند.

 اسدی خاطرنشان کرد: متاسفانه روزانه ۷ تا ۱۰ نفر از بیماران در انتظار پیوند اعضا، به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه