رشت زیر آب رفت + تصاویر

خیابان ها و معابر عمومی شهر رشت در پی چند ساعت بارندگی دچار آبگرفتگی شده و زیر آب رفت به نحوی که چند اصله درخت سقوط کرد و عبور و مرور شهروندان و تردد خودروها با مشکل مواجه شده است.

رشت زیر آب رفت + تصاویر

به گزارش ۸دی، درپی بارش شدید باران که از صبح امروز در استان گیلان و شهر رشت آغاز شده است. برخی خیابان‌ها و معابر عمومی شهر رشت دچار آبگرفتگی شد به نحوی که عبور و مرور شهروندان و تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

شهروندان رشتی در حالی شاهد آبگرفتگی معابر هستند که پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در این شهر اجرا شده اما باز هم شاهد آبگرفتگی معابر در شهری که به دیارباران معروف است، هستیم.

این در حالی است که “سید محمد احمدی” شهردار رشت که شامگاه چهارشنبه از سمت خود استعفا کرد امروز با توجه به خسارت های ناشی از بارش باران در به بازدید میدانی از اوضاع شهر پرداخت.

“شهرام مؤمنی” رئیس سازمان آتش نشانی رشت نیز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بارش شدید باران از صبح امروز و تلاش آتش نشانان برای رفع مشکلات شهروندان اظهار کرد: از ساعت ۶ صبح امروز ۱۱ خودروی آتش نشانی اقدام به گشت زنی در سطح شهر رشت کرده اند.

وی با بیان اینکه این کار برای انجام عملیات امداد و نجات در صورت بروز مشکل و یا رفع آبگرفتی معابر انجام شده است، افزود: تاکنون چهار مورد سقوط درخت و ۱۹ مورد آبگرفتگی در سطح شهر به مرکز ستاد فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت در ادامه با اشاره به یک مورد سقوط درخت در خیابان ۱۰۲ گلسار و آسیب دیدن خودروی سواری پارک شده در کنار خیابان، گفت: در این حوادث به کسی آسیب جانی نرسید و تیم‌های اعزامی نسبت به ایمن سازی و برشکاری و تمهیدات انتقال درخت اقدام کردند.

مؤمنی به امدادرسانی تیم‌های گشت زنی به خودروهای گیر افتاده در سطح شهر نیز اشاره و اضافه کرد: تیم‌های اعزامی آتش نشانی در موارد گزارش آبگرفتگی منازل مسکونی با موتور پمپ‌های اقدام به رفع مشکل کرده اند.

وی با اشاره به آتش سوزی منزل مسکونی در ساعت ۸:۱۹ صبح امروز در کوچه ۳۰ رشتیان و اعزام ۲۲ آتش نشان و هشت خودروی اطفا، گفت: اتصال در سیستم سیم کشی هود آشپزخانه موجب آتش سوزی و دود گرفتگی شده بود که سریعاً توسط تیم‌های اعزامی مهار و از گسترش ان جلوگیری شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه