رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۹۰ درصد پروژه‌های درمانی گیلان با ۳۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شد/ یک سوم فضای ارائه خدمات درمانی استان نامناسب است/ ما وارث مشکلاتیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پروژه‌های بهداشتی و درمانی افتتاح شده در استان‌های همجوار مانند مازندران گفت: این در حالی است که ۹۰ درصد پروژه‌های بهداشتی و درمانی گیلان با ۳۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده بود. ساختمان دانشکده پزشکی در سایت دانشگاه لاکان از سال ۷۵ تاکنون هنوز به صورت اسکلت ساختمانی باقی مانده و بیمارستان‌های استان مانند پورسینا قدمت ۱۰۰ ساله دارد؛ ما وارث چنین مشکلاتی بودیم.

۹۰ درصد پروژه‌های درمانی گیلان با ۳۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شد/ یک سوم فضای ارائه خدمات درمانی استان نامناسب است/ ما وارث مشکلاتیم

به گزارش خبرنگار هشت دی، ارسلان سالاری عصر امروز در جلسه مطالبه‌گری گروه‌های جهادی استان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به مدیریت نامطلوب بحران کرونا با اشاره به بدهی سنگین این دانشگاه در دوره مدیریت قبلی گفت: در زمان شیوع کرونا با مشکلاتی نظیر تجمع بازنشستگان نیز رو به رو بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پروژه‌های بهداشتی و درمانی افتتاح شده در استان‌های همجوار مانند مازندران بیان کرد: این در حالی است که ۹۰ درصد پروژه‌های بهداشتی و درمانی گیلان با ۳۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده بود.

ساختمان دانشکده پزشکی در سایت دانشگاه لاکان از سال ۷۵ تاکنون هنوز به صورت اسکلت ساختمانی باقی مانده است

وی با بیان اینکه ساختمان دانشکده پزشکی در سایت دانشگاه لاکان از سال ۷۵ تاکنون هنوز به صورت اسکلت ساختمانی باقی مانده است افزود: بیمارستان‌های استان مانند پورسینا قدمت ۱۰۰ ساله دارد؛ ما وارث چنین مشکلاتی بودیم و متاسفانه در حوزه های دیگر مانند کشاورزی، صنعت توریسم و… در هیچ حوزه ای حرفی برای گفتن نداریم.

بستری ۶۰هزار نفر از اولین روزهای شیوع کرونا در بیمارستان های گیلان

سالاری با اشاره به اینکه مطالبه گری باید در سطح مسئولان استان نیز وجود داشته باشد و ما در دانشگاه علوم پزشکی به همین شیوه جلو رفتیم ادامه داد: جزء اولین استان‌های درگیر کرونا بودیم و تاکنون ۶۰ هزار نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند اما از تمام ظرفیت ها مانند سپاه و بسیج برای حل مشکلات حوزه سلامت و مقابله با کرونا استفاده کردیم.

یک سوم فضای ارائه خدمات درمانی استان نامناسب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه یک سوم فضای ارائه خدمات درمانی استان نامناسب است خاطرنشان کرد: ساختمان‌های بسیار قدیمی ، بدون آسانسور و اجاره ای داریم که مشابه آنها در استان‌های دیگر با طرح تحول سلامت بازسازی شد اما در گیلان این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اثر سوء تحریم‌ها در تحویل تجهیزات خریداری شده به کشور و گیلان تصریح کرد: یک دستگاه ام آر آی از چندین سال قبل خریداری کردیم که به دلیل تحریم هنوز به ما تحویل داده نشده است و بسیاری از پروژه‌های بهداشتی نیز ناتمام مانده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه