وعده فرمانده نیروی زمینی ارتش به گیلانیان

ساخت بیمارستان صحرایی ۳۰۰ تختخوابی در لاکان رشت

فرمانده نیروی زمینی ارتش ظهر امروز از آمادگی این نیرو برای ساخت یک سازه جدید درمانی با ظرفیت ۳۰۰ تخت در مدت یک هفته خبر داد.

ساخت بیمارستان صحرایی ۳۰۰ تختخوابی در لاکان رشت

به گزارش ۸دی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، امروز در بازدید از سایت آموزشی – درمانی لاکان رشت گفت: اقدام ارتش در این زمینه ضرب العجلی خواهد بود و همانطور که بیمارستان صحرایی ۶۰ تختخوابی ارتش در محل بیمارستان پورسینا در مدت پنج روز آماده شد، این سازه‌ی جدید و پیشرفته نیز ظرف یک هفته در کنار سالن فعلی سایت لاکان احداث و تحویل دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌شود.

استاندارگیلان نیز از اعلام آمادگی دولت برای تامین اعتبارات مالی مربوط به تجهیز و توسعه زیر ساخت‌های این سازه جدید خبر داد و گفت: با توجه به اینکه گیلان جزو ۵ استان نخست کشور در بروز حوادث غیر مترقبه و طبیعی است، احداث این سازه‌ی جدید و پیش ساخته می‌تواند کاربرد‌های مناسبی برای مقابله‌ی جدی با حوادث و بلایای احتمالی داشته باشد.
ارسلان زارع با اشاره به همه گیری شیوع بیماری کرونا در ۱۸ ماه گذشته، تصریح کرد: تجربه نشان داده که حجم درگیری این بیماری و مراجعه مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستانی مرکز استان بیشتر از دیگر مناطق است و این مهم لزوم افزایش زیرساخت‌های لازم جهت پذیرش بیماران و مقابله با زنجیره‌ی شیوع را ضروری می‌سازد.
ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان اینکه احداث سازه‌های جدید درمانی و بیمارستانی قدرت مانور کادر پزشکی و درمانی را برای مقابله با کرونا و نجات جان بیماران افزایش می‌دهد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از این اقدام فوری نیروی زمینی ارتش برای ساخت سازه جدید و پیش ساخته استقبال کرده و تلاش دارد از امکانات خود نیز برای تجهیز و توسعه امکانات درمانی و پزشکی این طرح نهایت بهره را بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه