رئیس اداره صمت بندر آستارا:

با تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در تاسوعا و عاشورا برخورد می‌شود

رئیس اداره صمت بندر آستارا گفت: با تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلات کرونا برخورد می‌شود.

با تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در تاسوعا و عاشورا برخورد می‌شود

به گزارش ۸دی،«محسن آهنی» با بیان اینکه به منظور رعایت حال همشهریان در روز‌های ۲۷ و ۲۸ مرداد مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی نانوایی‌ها باید طبق روال عادی پخت داشته باشند، اظهارداشت: در این روز‌ها بازرسی از خبازی‌ها صورت می‌گیرد و هر نانوایی که خودسرانه تصمیم به تعطیلی غیر مجاز گرفته باشد، برابر مقررات برخورد می‌شود.

وی تصریح‌کرد: نانوایانی که به صورت خودسرانه اقدام به تعطیلی نانوایی‌های خود کنند جریمه سه میلیون ریالی در نظر گرفته شده و طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان گیلان ۲۰ درصد سهمیه آنها نیز به مدت ۶ماه کسر می‌شود.

آهنی با بیان‌اینکه نانوایان در بحث پخت و پز کیفیت و کمیت نان را مد ظر قرار دهند، گفت: نانوایان در ایام تعطیل در خدمت مردم باشند و ساعات کار ابلاغ شده را رعایت وزودتر از آن نانوایی را نبندند علاوه بر آن پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با اشاره به اینکه واحدهای نانوایی مجاز به تعطیلی بیش از ۲ روز در ماه نیستند، افزود: اگر هر نانوایی بدون اطلاع قبلی و به صورت خودسرانه و خارج از ۲ روز تعیین شده نسبت به تعطیلی واحدصنفی خود اقدام کند، ضمن برخورد قانونی بر اساس مصوبه کار گروه فرعی آرد ونان استان گیلان از سهمیه آرد آنها بار اول ۵ درصد و در صورت تکرار ۲۰ درصد تا شش ماه  کسر می‌شود.

آهنی خاطرنشان‌کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف نظیر کم‌فروشی، گران‌فروشی و یا تعطیلی خارج از برنامه از سوی نانوایان مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه