تقویت جایگاه نماز جمعه بر همه واجب و تضعیف آن حرام است

امام جمعه شهرستان رودسر بیان کرد: تقویت جایگاه نماز جمعه بر همه واجب و لازم است و تضعیف آن به هر دلیل و عنوانی حرام است و باید مراقب بود تا همچون دشمن تضعیف‌کننده نماز جمعه نباشیم.

تقویت جایگاه نماز جمعه بر همه واجب و تضعیف آن حرام است

به گزارش ۸دی، امام جمعه شهرستان رودسر در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیان کرد: پیام غدیر پیام تقواست، همانگونه که در زیارت آل یاسین گفته شده؛ هرکسی که در مسیر علی و اولادش قرار بگیرد و به نصایح آنها توجه و به دستوارت عمل کند قطعا به مقام تقوا دست پیدا خواهد کرد.

وی با یادآوری بی‌تدبیری آل‌یهود در فاجعه منا از شهدای منا یاد کرد و گفت: متاسفانه مسئولین دولتی و سازمان حج تاکنون به فرمایشات مقام معظم رهبری که باید این موضوع پیگیری شود، جامه‌عمل نپوشاندند.

حجت‌الاسلام “تقی روحانی” با تشکر از فرماندار و روئسای شهرستان در برپایی میز خدمت به مناسبت عظمت نماز جمعه و ۵ مرداد، اظهار کرد: از خاصیت‌های جمهوری اسلامی است که مردم بتوانند مستقیما حرف‌های خود را با مسئولین در میان بگذارند.

خطیب گیلانی از دو مجموعه خدمت‌گذار بهزیستی و تامین اجتماعی شهرستان رودسر قدردانی و عنوان کرد: اقداماتی که بهزیستی در شهرستان انجام داده‌ و میزان خدمت‌رسانی به مردم بهت‌آور است به گونه‌ای که موفق به کسب مقام اول در تمامی بخش‌های خدماتی در استان گردیده است. سازمان تامین اجتماعی شهرستان در این شرایط سخت کشور اجازه هیچ‌گونه خللی را در میزان دریافتی کارکنان خود را نداده است.

وی با تبریک میلاد امام هادی علیه‌السلام و گرامیداشت شهدای مرصاد به عملیات غرور آفرین مرصاد در ۵ مرداد اشاره کرد و گفت: درود خدا بر رزمندگان، بسیجیان، نظامیان و ملت ایرانی که با طراحی و هدایت “سپهبد شهید علی صیاد شیرازی” در برابر جنایات منافقین ایستادگی و آنها را به درک واصل کردند.

امام جمعه رودسر از خدمات ائمه جمعه شهرستان همچون حجج‌الاسلام محفوظی، جنیدی، تقی‌زاده و… قدردانی و خاطرنشان کرد: احیای نماز جمعه توسط معمار کبیر انقلاب و اقامه‌ی نماز در ۵ مرداد ۵۸ در دانشگاه تهران توسط “آیت‌الله طالقانی” سرآغازی جهت اقامه نماز در کشور شد.

وی یاد شهدای محراب را گرامی‌داشت و افزود: در اسلام هیچ نمازی به عظمت نماز جمعه یاد نشده است. معمار کبیر انقلاب به تأسی از پیغمبر اسلام(ص) در اولین گام انقلاب نماز جمعه را اقامه کردند. امروزه توصیه امامین انقلاب اسلامی و شهدا تقویت جایگاه نماز جمعه است، عنوان کرد: تقویت جایگاه نماز جمعه بر همه واجب و لازم است و تضعیف آن به هر دلیل و عنوانی حرام است و باید مراقب بود تا همچون دشمن تضعیف‌کننده نماز جمعه نباشیم.

حجت‌الاسلام با تاکید بر اینکه اعتراض و انتقاد مردم از عدم رسیدگی به مشکلات و نحوه عملکرد مسئولین نباید موجب تحریک مردم در ایجاد فتنه به واسطه مزدبگیران دشمن شود، اضافه کرد: بی‌تدبیری دولت روحانی و عدم انجام وعده‌های داده شده در خوزستان مسبب مشکلات فعلی کمبود آب و قطعی برقی در این استانی است که خود تامین‌کننده بسیاری از هزینه‌های کشور است.

“روحانی” خاطرنشان کرد: مردم در هوای سرد و گرم حافظان انقلابند و از این انقلاب اسلامی همگی پاسداری خواهیم کرد و به دشمنان اجازه هیچ‌گونه عرض‌اندامی نخواهیم داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه