رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات گیلان:

۱۳۰۰ ناظر بر انتخابات گیلان نظارت می کنند

بهروزی‌فر گفت: هزار و ۳۰۰ ناظر بر انتخابات در سراسر گیلان نظارت می کنند.

۱۳۰۰ ناظر بر انتخابات گیلان نظارت می کنند

خلیل بهروزی فر حضور ناظران هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شعب اخذ رأی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده چیزی حدود هزار و ۳۰۰ نفر ناظر را مجموعا در کل استان گیلان و در سر صندوق‌های رأی ساماندهی کرده‌ایم و مردم هم می‌توانند گزارشات تخلفات را به ناظران انتخاباتی اطلاع دهند.

رییس هیئت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان با بیان اینکه برای انتخابات ۴۰۰ نفر هم به عنوان سرناظر به شعب اخذ رأی سراسر استان گیلان اعزام می‌شوند تصریح کرد: تعداد ناظران ما که در سر صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند هم متناسب با جمعیت رأی دهندگان به شکل میانگین دو نفر است.

وی با تاکید بر اینکه سرناظران انتخاباتی یک ساعت قبل از شروع فرآیند رأی گیری در شعب اخذ رأی حاضر می‌شوند برخی از وظایف آن‌ها را متذکر شد و اضافه کرد: آماده بودن تعرفه‌ها، مهر جلسه‌، صندوق رأی گیری، لیست اسامی نامزدهای انتخاباتی و نظیر این‌ها از جمله مواردی است که توسط ناظران مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان حضور عوامل انتظامی را نیز در شعب اخذ رأی مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کنترل شناسنامه رأی دهندگان، احراز هویت الکترونیکی، کنترل مشخصات رأی دهندگان، کنترل مهرهای مربوطه از دیگر وظایف ناظران انتخاباتی محسوب می‌شود.

بهروزی‌فر درباره نحوه اطلاع رسانی تخلفات انتخاباتی توسط مردم هم مواردی را تشریح کرد و در همین زمینه بیان داشت: مردم در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی بایستی گزارش خود را به ناظران اعلام کنند و ناظران هم در پایان رأی گیری، شکایت را تحویل هیئت‌های نظارت بر انتخابات خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان موارد ارجاعی گزارشات را مورد بررسی قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: در سطح روستاها اعضای هیئت نظارت بر بخش، شکایات و گزارشات تخلفات را بررسی می‌کنند و در نهایت امر هم تصمیمات نهایی را در این باره هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان اتخاذ می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه