مرتضی عابدپور لنگرودی در گفتگو با ۸دی:

اصل بر گسترش عادلانه عدالت در جامعه باشد

“مرتضی عابدپور لنگرودی” شاعر گیلانی، گفت: شخص منتخب باید بتواند عدالت را در جامعه برقرار کند و از تبعیض جلوگیری کند تا فاصله طبقاتی کم شود و استعداد ها در کشور شکوفا شود.

اصل بر گسترش عادلانه عدالت در جامعه باشد

“مرتضی عابد پور لنگرودی” شاعر گیلانی در گفتگوی با خبرنگار هشت دی با تأکید به جامعه هنری و مردم برای مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: شاید عده ای از مردم به خاطر مشکلات اقتصادی و فشارهایی که متحمل شده اند تمایلی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند اما باید بدانیم که مشکلات برای همه مردم جامعه است، چون همه در یک کشور زندگی می کنیم و عده ای با وجود این مشکلات، رای می دهند و عده ای آن را بهانه ای برای رای ندادن عنوان می کنند اما این توجیهی بیش نیست.

وی درباره این سوال که چه راهکارهایی داشته باشیم تا مردم به پای صندوق های رای بیایند، گفت:
خود حاکمیت برای تبلیغات و ترغیب مردم در مشارکت انتخابات ضعیف عمل کرده است، رسانه ها نقش مهمی در انتخابات دارند. صدا و سیما میتوانست در خصوص مناظرات هیجان ایجاد کند اما خوب عمل نکرد و یک عده از نظر افکار عمومی قانع نشده اند.

این شاعر گیلانی تصریح کرد: باید از نظر رسانه ای مردم را توجیه کنند نه فقط در ایام انتخابات بلکه از ماه های قبل در مورد تحریمات و معضلات اقتصادی شفاف سازی شود.

عابدپور در خصوص اینکه وظیفه کسی که کاندیدا شده و منتخب می شود در قبال مشکلات جامعه چه برنامه های باید داشته باشد، گفت: شخص منتخب باید بتواند عدالت را در جامعه برقرار کند و از تبعیض جلوگیری کند تا فاصله طبقاتی کم شود و استعداد ها در کشور شکوفا شود.

وی تصریح کرد: اصل بر گسترش عادلانه عدالت در جامعه باشد زیرا مردم از تبعیض و ناعدالتی خسته شده اند.

این شاعر گیلانی در خاتمه با یک بیت شعر سخنانش را به پایان رساند و گفت: ناگزیریم قبل سایه شدن پیرو خط آفتاب شویم، ناگزیریم انتخاب کنیم پیش از آنکه انتخاب شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه