آمادگی کامل گیلان جهت برگزاری انتخاباتی قانونمند و پرشور

استاندار گیلان با تأکید بر تعامل سازنده در برگزاری انتخابات، گفت: گیلان آماده برگزاری انتخاباتی سالم و امن و پرشور است.

آمادگی کامل گیلان جهت برگزاری انتخاباتی قانونمند و پرشور

به گزارش ۸دی، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور رئیس هیأت نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و روسای کمیته های این ستاد برگزار شد، با بیان اینکه نظام مردم سالار دینی مایه مباهات است و انتخابات از جلوه های بارز این نظام مردم سالار می‌باشد.

وی با اشاره به یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب انتخابات را روز جشن ملی خوانده اند و تأکید رئیس جمهوری مبنی بر مردم سالاری بخش مهم نظام و انقلاب اسلامی است، افزود: بر برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و باشکوه تأکید داریم و از یک سال گذشته، تمهیدات برگزاری این رویداد مهم سیاسی – اجتماعی اندیشیده شده است. زمینه سازی برای مشارکت بیشتر در انتخابات، یک وظیفه ملی است و شکوه حضور مردم در انتخابات، علاوه بر اهمیت در ابعاد ملی و بین المللی، شیرینی و حلاوتی دارد که نشاط آفرین است.

استاندار گیلان یکی از ارکان مهم مشارکت در انتخابات را اعتماد و اطمینان بخشی از سلامت انتخابات عنوان و بیان کرد: باید کوشیده شود که از هرگونه شبهه افکنی در این زمینه، پیشگیری به عمل آید. اشرافیت کامل بر قانون، بخشنامه ها و محیط پیرامونی موجب تقویت این اعتماد است و تلاش همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات، اینست که این رویداد مهم را در فضایی امن، سالم و کاملاً قانونی برگزار کنند.

زارع تعامل سازنده و در چارچوب قانون هیأت های اجرایی با نظارت را یکی از دیگر از مولفه های اعتمادافزایی انتخابات دانست و گفت: همه ما امانتدار آرای مردم هستیم و طبق بیان رهبری معظم انقلاب ، رأی مردم حق الناس است.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری انتخابات را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، سلامت انتخابات و رأی دهندگان را تضمین می کند. شرکت در انتخابات در همان ساعات آغازین رأی گیری را امری مهم است و همه واجدان شرکت در انتخابات ، باید به حضور در پای صندوق های اخذ رأی در زمان اولیه رأی گیری، ترغیب و تشویق شوند.

زارع با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در رشت، بر ضرورت مانیتورینگ دقیق همه شعبه‌های اخذ رأی تأکید کرد و اطلاعیه های رسمی ستاد انتخابات را مبنای همه تصمیم گیری ها خواند و گفت: رأی گیری مطابق با چارجوب های قانونی، انجام می گیرد و لازمست مبتنی بر همین قواعد؛ رأی همه افرادی که خواهان شرکت در انتخابات هستند، اخذ شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه