کار ایران برای صعود راحت شد/ تساوی در یک حالت کفایت می‌کند

باخت لبنان مقابل کره جنوبی معادلات را برای شاگردان اسکوچیچ تغییر داد و کار صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را راحت کرد.

کار ایران برای صعود راحت شد/ تساوی در یک حالت کفایت می‌کند

به گزارش ۸دی،تیم ملی فوتبال لبنان امروز در بازی آخر خود در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف کره جنوبی رفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر شکست خورد.

این بازی برای صعود تیم ملی کشورمان حساسیت زیادی داشت چون باخت لبنان باعث شد تا شانس صعود شاگردان اسکوچیچ به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی زیاد شود.

طبق فرمول فیفا ۸ تیم برتر هر گروه و ۴ تیم برتر دوم به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می کنند. با توجه به اینکه قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است و صعودش به عنوان تیم اول در گروه E قطعی شده بدین شکل قطر از این سهمیه کنار می رود ۷ تیم صدرنشین به علاوه ۵ تیم برتر دوم به مرحله نهایی راه پیدا می کنند.

با باخت لبنان معادلات به نفع تیم ملی کشورمان شد چون لبنان تفاضلش از ۴ و ۳ کاهش یافت. ترتیب تیم های دوم برتر به این شکل شد:

تیم های برتر دومی یک هفته مانده به تمام مسابقات به شرح زیر است:

۱-عمان(E)  با ۱۲ امتیاز (+۴)

۲- چین (A)  با ۱۰ امتیاز(+۱۱)

۳-لبنان(H) با ۱۰ امتیاز(+۳)

۴-ازبکستان(D)  با ۹ امتیاز (+۶)

۵-امارات(G) با ۹ امتیاز(+۵)- گل زده ۱۰

۶- ایران(C) با ۹ امتیاز (+۵)- گل زده ۹

۷-اردن(B)  با ۸ امتیاز (+۵)

 همچنین  در صورت شکست عراق مقابل ایران کارش سخت می شود و نیاز به تساوی دارد تا صعودش را قطعی کند. دیدار تیم ملی کشورمان با عراق سه شنبه آینده در ورزشگاه المحرق در ساعت ۲۱ به وقت تهران برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه