زاکانی: اولین اقدام تمرکز زدایی محور قرار دادن شهرستان‌‌هاست/ باید مافیای هفت‌سر ایران را نابود کنیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با مردم گیلان از شبکه باران با تأکید بر لزوم تمرکز زدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها، گفت: در حال حاضر درگیر مافیای مختلفی هستیم و دنیاپرستان قدرت گرا، قدرت گرایان بی‌مغز، دنیاخواهان و دنیاپرستان بی‌فکر و عالمان دنیاپرست شرایطی را برای ما فراهم کرده‌اند که گرفتار مافیای هفت‌سر شده‌ایم که باید آن را نابود کنیم و با اینکار دست به اصلاحی همه جانبه بزنیم. برنامه‌هایی جهت توسعه و تحول کشور داریم که این تحول با همیاری مردم و مسئولان میسر خواهد شد.  

زاکانی: اولین اقدام تمرکز زدایی محور قرار دادن شهرستان‌‌هاست/ باید مافیای هفت‌سر ایران را نابود کنیم

به گزارش ۸دی، “علیرضا زاکانی” نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با مردم گیلان از شبکه باران، برنامه‌های خود را جهت توسعه و پیشرفت کشور عنوان و اظهار کرد: نخستین اقدام دولت بنده تمرکزدایی و محور قراردادن شهرستان‌ها بر اساس الگوی آمایشی دقیق می‌باشد و بنا داریم همانگونه که اصل ۴۸ قانون بر این موضوع تاکید دارد با اختیار دادن به شهرستان‌ها آنها را کانون تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها قرار دهیم و در چارچوب پیشران‌های تحول اقتصادی که یکی از آنها کشاورزی و توسعه روستایی است حرکت می‌کنیم. برنامه ۲۰ ساله کشور در گرو تمرکز زدایی است و  ۷۸ درصد اعتبارات توسط پروژه‌های ملی و یا ملی و استانی از قبل تعیین تکلیف شده که با استقلال و دقت و پیشرفت شهرستان‌ها منافات دارد.

وی با مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب گفت: برنامه‌هایی جهت توسعه و تحول کشور داریم که  این تحول با همیاری مردم و مسئولان میسر خواهد شد.   بزرگترین رسالت جامعه ما تحقق شعار‌های انقلاب (استقلال، آزادی، عدالت) و پیشرفت ایران اسلامی است، لذا باید بکوشیم با استفاده از تجربیات ۴۲ سال گذشته شرایط نوینی را ایجاد کرده و قله‌های بلند پرافتخار را طی کنیم و برای تکثیر و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی گام برداریم. بزرگترین رسالت یک انقلابی تحقق شعارهای انقلاب در آزادی، استقلال، معنویت و پیشرفت انقلاب اسلامی و شکل گیری تمدن اسلامی است. در حال حاضر درگیر مافیای مختلفی هستیم و دنیاپرستان قدرت گرا، قدرت گرایان بی مغز، دنیاخواهان و دنیاپرستان بی فکر و عالمان دنیاپرست شرایطی را برای ما فراهم کرده‌اند که گرفتار مافیای هفت سر شده‌ایم و باید آن را نابود کنیم و باید تلاش کنیم تا سه ضلعی قدرت، ثروت و خودباختگی در برابر بیگانگان را شکسته و با اینکار دست به اصلاحی همه جانبه بزنیم.

داوطلب سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران ۱‌.۱ دهم جمعیت جهان و شش درصد امکانات دنیا را دارد، بیان کرد: کاهلی و غفلت از سوی مسئولین باعث این وضعیت شده است و مسئولین نه تنها سرمایه‌های موجود در کشور را نمی‌شناسند بلکه حتی در جهت احیا و استفاده از آن نیز تلاش نمی‌کنند. قدرت پول ملی در این هشت سال، ۳۴ درصد کاهش یافت و شرایط به گونه‌ای است که اگر شش سال با رشد هشت درصد تلاش کنیم، قدرت خرید مردم به سال ۹۰ برمی‌گردد. تورم، فقر، فساد و سایر مشکلات مربوط به بی برنامگی است.

“زاکانی” مدیریت اقتصاد، جهش تولید، برداشتن موانع و کمک به رونق تولید، استفاده از ظرفیت‌های شهرستان‌ها به عنوان نقاط مولد و حاصلخیز، تقویت زنجیره‌های کارگاه‌های خرد و متوسط، ایجاد اشتغال، رفع مشکل بیکاری، تامین اجتماعی و بهداشت رایگان برای عموم مردم را از برنامه‌های دولت خود برشمرد و گفت: ما تعهد می‌کنیم اصلاحات را ابتدا با اصلاح دولت شروع کنیم و با دادان بودجه و اختیارات به بیش از ۴۳۰ نقطه کشور در جهت رشد و سازندگی حرکت کرده و کشور را از قاعده هرم اجتماعی دگرگون کنیم.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به استفاده از نخبگان کشور گفت: در هر شهرستان از هرم نخبگان برای ۴ موضوع؛ ایده پردازی، کمک به ایجاد تحول و تصمیم‌سازی، کمک در اجرا و نظارت تخصصی بر امور بهره می‌گیریم و تلاش می‌کنیم همراه با دولت الکترونیک از بروکرواسی اداری بکاهیم تا خدمات‌رسانی سریعتر انجام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه