نایب رییس اتاق اصناف کشور:

​محدودیت‌های کرونایی باعث از بین رفتن سه میلیون شغل در اصناف شد

شکریه با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی باعث از دست رفتن ۳ میلیون شغل در اصناف شد گفت: اصناف از افزایش شدید اجاره‌‌بها و عدم برخورداری از تسهیلات پایدار معترض هستند.

​محدودیت‌های کرونایی باعث از بین رفتن سه میلیون شغل در اصناف شد

به گزارش ۸دی،جلال‌الدین محمد شکریه از استمرار مشکلات اقتصادی اصناف به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های کرونایی ابراز نگرانی کرد و  اظهار داشت: مشکلات اقتصادی اصناف کشور همچنان به قوت خود باقی است و اصناف از مشکلاتی مانند افزایش شدید اجاره‌‌بها و عدم برخورداری از تسهیلات پایدار معترض هستند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان این مطلب که به علت تعطیلات کرونایی اصناف، بیشتر چک‌ها برگشت خورده است، حمایت مؤثر و کارآمد از اصناف در بخش‌هایی مانند نظام تامین اجتماعی را مطالبه‌ای که تاکنون محقق نشده است اعلام کرد و افزود: در دوران شیوع کرونا به تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، تالارداران و رستوران‌داران آسیب‌هایی فراوانی رسید.

شکریه اغذیه فروشی‌ها، جامعه هتلداران کشور، تولیدکنندگان و فروشندگان کفش و کیف را از جمله دیگر صنوفی که در یک سال و نیم اخیر بیشترین فشار اقتصادی را متحمل شدند خواند و عنوان کرد: پرداخت تسهیلات کرونایی هم نتوانست کمک چندان زیادی به اصناف بکند زیرا شرایط اعطای آن آن چنان مورد انتظار نبود.

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان همکاری صنوف در دوران اعمال محدودیت‌های کرونایی را هم مورد اشاره قرار داد و ضمن تشکر و قدردانی از مشارکت آنان در این امر اضافه کرد: افزایش اجاره بهای واحدهای صنفی و سایر هزینه‌های سربار، مشکلات و چالش‌های اصناف را مخصوصا در این شرایط کرونایی چندین برابر کرده است.

وی نقش و جایگاه اصناف در اشتغال و تولید کشور را نقشی بسیار حائزاهمیت دانست و با بیان اینکه اصناف برای ایجاد شغل از دولت هیچگونه حمایت و کمکی دریافت نمی‌کنند یادآور شد: صنوف ما با تمام مشکلاتی که دارند در محدودیت‌های کرونایی همکاری خوبی داشته‌اند و انتظار داریم مابقی بخش‌ها هم همین امر را در دستور کار خود قرار دهند.

نایب رییس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه طبق آمارهای موجود چیزی حدود ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته آسیایی متعلق به بنگاه‌های کوچک اقتصادی است اظهار داشت: دولت برای ایجاد هر شغل حدود دو میلیارد تومان هزینه می‌کند در حالی‌که واحدهای صنفی بدون هیچ حمایتی بیشترین اشتغال را ایجاد می‌کنند.

شکریه برداشتن و زدودن موانع اشتغال و توسعه را از جلوی اصناف توسط دولت لازم و ضروری دانست و با اشاره به اینکه تعطیلات کرونایی میلیاردها تومان به اصناف آسیب وارد کرده است گفت: محدددیت‌های کرونایی باعث از دست رفتن سه میلیون شغل در اصناف شده که موضوعی بسیار ناراحت‌کننده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان در مورد علل نامگذاری سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری هم خاطرنشان کرد:  اهمیت تولید ملی و تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی امری  است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و این موضوع در انتخاب شعارهای سال توسط ایشان به خوبی قابل مشاهده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه