فرماندار انزلی مطرح کرد:

پیش بینی ۱۰۵ صندوق اخذ رای در بندرانزلی

فرماندار بندرانزلی گفت: انتخابات امسال با ۱۰۵ صندوق اخذ رای و بیش از ۲۰۰۰ نیروی اجرایی در این شهرستان برگزار می شود.

پیش بینی ۱۰۵ صندوق اخذ رای در بندرانزلی

به گزارش ۸دی،سید اسماعیل میرغضنفری در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره روح ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) مردی بود که به ادعای دوست و دشمن تاثیرگذارترین رهبر قرن معاصر در حوزه دینی، سیاسی و اجتماعی بود و هنوز آثار و برکات نظامی که با دست مایه ایشان به ظهور رسید در اقصی نقاط دنیا قابل مشاهده است.

میرغضنفری با اشاره به انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: اجرای قانون به ویژه در حوزه انتخابات بسیار ضروری است و اگر قرار است تغییری ایجاد شود باید پای صندوق رای برویم لذا همه افراد مسئولانه در این انتخابات حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص برگزاری پرشور انتخابات در شهرستان بندرانزلی افزود: در سطح شهرستان اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور صورت گرفته و ۱۰۵ صندوق اخذ رای با بیش از ۲۰۰۰ نفر نیروی اجرایی برای برگزاری این دوره از انتخابات پیش بینی شده و تاکنون از روند اجرای امور راضی بودیم ولی در نهایت رضایت مردم مهم است.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه تمکین به قانون به ویژه در حوزه انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: همه افراد با شرکت مسئولانه در انتخابات حاضر شوند، زیرا اگر قرار است تغییری ایجاد شود باید از پای صندوق‌های رای صورت گیرد.

میرغضنفری با اشاره به اینکه ۱۵ خرداد سرآغاز انقلاب پرشور ایران اسلامی بود، گفت: مردم بزرگترین سرمایه نظام هستند و یکی از شاخص‌های مقبولیت نظام همراهی مردم با کارخواسته های نظام است.

فرماندار شهرستان بندرانزلی در ادامه با اشاره به اینکه صرفه جویی در مصرف آب یکی از مهمترین اموری است که باید در همه حوزه ها مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل حوادث برای جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای جهت لایروبی و برق دار کردن چاه‌های سنتی کشاورزی اخذ کردیم و اگر همت کنیم از سختی‌ها عبور می‌کنیم ولی در صورت بی‌توجهی با مشکل جدی در بخش آب روبرو خواهیم شد.

میرغضنفری با اشاره به اینکه همراهی کسبه بندر انزلی نسبت به شهرستان‌های دیگر در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی مطلوب‌ بود، گفت: پروتکل ها در برخی از فروشگاه ها رعایت نمی‌شود و لذا اگر به توصیه‌ها عمل نشود، طبق روال قانونی برخورد خواهد شد.

آرای مردم امانت مهمی در دست مسئولان است

حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندر انزلی نیز با اشاره به اینکه استقرار نظام اسلامی مهم ترین حادثه قرن و بزرگترین موهبت و امانت الهی در دست ماست، اظهار کرد: ما در برابر این امانت الهی مسئولیت خطیر داریم و در شرع مقدس نیز یکی از مسائلی که مورد تاکید قرار گرفته امانتداری است.

وی با اشاره به اینکه ویژگی مهم شناسایی انسان‌های مومن و پیروان اهل بیت(ع) دو ویژگی مهم راستگویی در گفتار و ادای امانت است، افزود: امانتداری آنقدر مهم است که از ویژگی‌های برجسته وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت نیز امانتداری بوده و آن حضرت به امین شهرت داشتند.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به اینکه امانتداری صرف نظر از تکلیف شرعی، آثاری هم دارد که در دنیا و آخرت نصیب فرد امانتدار می شود، گفت: امانتداری موجب خیر و سلامت جامعه می‌شود، افزایش رزق و معیشت را به همراه دارد، همچنین امنیت در قیامت دیگر پاداشی است که برای امانتداری بیان شده است.

حجت الاسلام شمس الدین، با بیان اینکه نظام اسلامی امانت الهی در دست ماست، تصریح کرد: آرای مردم یکی از امانت های مهمی است که در دست مسئولان است در واقع رای مردم امانت و حق الناس است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی اوقات رفتارهای ناشایست در عرصه انتخابات مشاهده می‌شود، گفت: این گونه رفتارها شایسته نظام اسلامی نیست و خیانت در امانت است که از جمله آن خرید و فروش آرا است.

امام جمعه بندر انزلی تاکید کرد: وقتی مردم را برای حضور در انتخابات تشویق می‌کنیم و باید آسیب های آن را هم برطرف کنیم تا مردم احساس کنند وقتی پای صندوق می آیند به خوبی بتوانند به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به اینکه با مدیریت صحیح اعتماد مردم را به نظام اسلامی و حضور پای صندوق های رای بیش از گذشته جلب کنیم، تصریح کرد: در دوره‌های اخیر دستگاه‌های متولی با تخلفات به خوبی مقابله کرده‌اند و مردم هم پای کار آمدند و به صورت خودجوش با اینگونه تخلفات که خرید و فروش آرا یکی از مصادیق آن است برخورد کردند و حس اعتماد در عرصه انتخابات شاهد بودیم این احساس اعتماد در این دوره هم باید با جدیت ایجاد شود.ش

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه