لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات/ برق مشترکان پرمصرف قطع شود

زارع لزوم صرفه‌جویی در نحوه هزینه کرد اعتبارات را توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۰ مورد تاکید قرار داد و گفت: شرکت برق استان گیلان باید نسبت به قطع برق مشترکان پرمصرف اقدام کند.

لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات/ برق مشترکان پرمصرف قطع شود

به گزارش ۸دی،ارسلان زارع امروز (پنج‌شنبه، ۱۳ خرداد) در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان در سالن الغدیر استانداری با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به ویژه شهدای روز ۱۵ خرداد که آغازگر نهضت اسلامی مردم ایران شد اظهارکرد: در آستانه شهادت امام صادق(ع) هستیم و از خداوند بزرگ تاسی از مکتب تعالی بخش امام راحل و امام صادق(ع) را خواستارم.

استاندار گیلان سرعت عمل در حین تخصیص اعتبارات در سازمان مدیدیت و برنامه‌ریزی استان را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه باید تمهیدات لازم برای کاهش گلایه‌مندی‌ها در این زمینه اتخاذ شود ابراز داشت: اصل صرفه‌جویی نه تنها یک مسئولیت اجتماعی، بلکه یک وظیفه اخلاقی و شرعی است و دین مبین اسلام هم به آن تاکید زیادی دارد.

زارع با اعلام این مطلب که به جهت مشکلات مالی و اعتباری در سال گذشته کلیه مدیران، دستگاه‌ها و کارکنان و تمام ۲۴ دستگاه استان گیلان با مشقت و سختی مواجه بودند ابراز داشت: در همین جا از صبوری و همکاری کارکنان دستگاه‌ها، قراردادی‌ها و مدیران خزانه و دارایی که باعث شد بیش از حد شرمنده کارکنان نشویم قدردانی می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه به جهت اقدامات ارزشمند دولت و دستگاه‌های ذیربط، اعتبارات هزینه‌ای استان گیلان در بین سایر استان‌های کشور با ده پله صعود به رتبه ۲۱ رسیده است تصریح کرد: رعایت اصل صرفه‌جویی موضوعی است که همچنان روی آن تاکید ویژه دارم و  انتظارم این است که حتما در استان گیلان اتفاق بیفتد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه در حین اجرای پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در داخل استان باید مسئله آمایش سرزمینی به شکل ویژه مراعات شود اضافه کرد: در بحث راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی لازم است مراقبت‌های لازم انجام شود تا به موجب آن شاهد رونق لازم در منطقه و استان باشیم.

استاندار گیلان راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان متناسب با برنامه جامع آمایش سرزمینی و استعدادهای آن منطقه از استان را لازم و ضروری خواند و در همین زمینه یادآور شد: استقرار صنایع پاک، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و گلخانه‌ای، اشتغال نیروهای بومی و تحصیلکرده داخل استان از جمله اولویت‌هایی است که باید در منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان لحاظ شود.

زارع توجه به دغدغه‌های نمایندگان در بحث چگونگی راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان، برطرف کردن مشکلات و موانع و انجام کارهای کارشناسی دقیق در همین زمینه را متذکر شد و ابراز داشت: گیلان در حوزه گردشگری پتانسیل‌های فراوانی دارد و انتظار داریم در منطقه  اقتصادی لاهیجان به این حوزه توجه ویژه‌تری بشود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه زمان و استفاده بهینه از زمان در امر جذب اعتبارات و تخصیص آن را اموری بسیار مهم ذکر کرد و بیان داشت: کارکنان دولت در سال گذشته به لحاظ شرایط اقتصادی سال پرمشقتی را گذراندند و صبورانه همکاری کردند بنابراین حتی پرداخت یک روز زودتر حقوق و دستمزدها می‌تواند کمک حال باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین انتظارات در بحث تحقق بودجه در استان محقق شد اذعان کرد: به جهت مشکلات و فشارهای اقتصادی امسال سال بهتری را به نسبت سال گذشته در پیش داریم اما با وجود این باز هم انتظار داریم دستگاه‌ها حتما اصل صرفه‌جویی را در برنامه کاری و اولویت خود داشته باشند.

زارع ارتقای بهره‌وری و توجه بیشتر دستگاه‌ها به این موضوع را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه دولت الکترونیک مزایای فراوانی دارد گفت: توسعه دولت الکترونیک که اجرای آن به جد مورد توجه دولت قرار گرفت نه فقط به دلیل جذب اعتبارات بلکه به دلیل نقشی که در توسعه خدمات با شرایط استاندارد دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان مواردی مانند تسهیل در انجام امور و شفاف را از جمله کارکردهای مثبت اجرای دولت الکترونیک دانست و اظهار داشت:‌ توسعه دولت الکترونیک به پیشگیری از فساد اداری کمک شایان توجهی می‌کند از طرفی محدودیت‌های کرونایی باعث شد در این حوزه گام‌های موفقی برداریم اما باید این روند در دوران پساکرونا هم استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در گیلان صدها میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه جویی انجام شد اضافه کرد: در اینجا تاکید می‌کنم مشترکانی که بیشتر از حد استاندارد و فراتر از آن برق مصرف می‌کنند باید نسبت به قطع برق آنان اقدام شود و این موضوع را به شرکت برق استان گیلان هم اعلام کرده‌ام.

نماینده عالی دولت در استان گیلان حل بخشی از مشکلات استان با میشبرد کارهای پژوهشی را هم متذکر شد و خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان ظرفیت خوبی داشته و سند آمایش سرزمینی گیلان با رویکرد گردشگری باید در آن لحاظ شود و امیدواریم با آغاز به کار آن اشتغال بومی خوبی در منطقه اتفاق بیافتد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه