وضعیت حساس برق گیلان در تابستان امسال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: تابستان سالجاری وضعیت صنعت برق بسیار ویژه و حساس تر از گذشته است.

وضعیت حساس برق گیلان در تابستان امسال

به گزارش ۸دی، محمد اسماعیل هنرمند در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۹۹ تاکنون ۳۳۹۱ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در استان کشف، ضبط و جمع آوری و افراد خاطی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق، سبب تخریب شبکه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از مردم خواست در صورت مشاهده دستگاه های رمز ارز غیرمجاز مراتب را به شماره تلفن ۱۲۱ اطلاع رسانی نموده تا با شناسایی و جمع آوری این دستگاه ها به پایداری بیشتر شبکه برق بویژه در ایام تابستان کمک شود. استخراج هر بیت کوین ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این رقم بیش از متوسط الگوی مصرف یک خانوار است و به عبارتی ۱۲۰۰ ماه برق مصرفی یک خانوار را شامل می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: تابستان سالجاری وضعیت صنعت برق بسیار ویژه و حساس تر از گذشته است زیرا باتوجه افزایش زودرس دمای هوا و افزایش مصرف برق، کاهش تولید در نیروگاههای برقابی، استخراج غیرمجاز رمزارزها و … مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

هنرمند گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل و برنامه ریزی صحیح، از ظرفیت رسانه های استان برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به بهترین شکل استفاده کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه