سرقت اطلاعات کاربران با ترفند اینترنت رایگان ویژه انتخابات ریاست جمهوری

رئیس پلیس فتا استان گیلان در خصوص دسترسی به اینترنت رایگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت ایام انتخابات هشدار داد و گفت: کلاهبرداران سایبری با جلب اعتماد کاربران با ترفندهای مختلف به دنبال سرقت اطلاعات شخصی از آنها هستند.

سرقت اطلاعات کاربران با ترفند اینترنت رایگان ویژه انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش ۸دی،سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: دسترسی به اینترنت یکی از اساسی‌ترین نیازها در ایام انتخابات بوده که مجرمان سایبری با بهره بردن از جملات و تبلیغات جذاب و اغوا کننده اینترنت رایگان در این برهه زمانی به‌ دنبال سرقت اطلاعات شخصی از هموطنان گرامی هستند.

وی افزود: کلاهبرداران به بهانه در اختیار قرار دادن اینترنت رایگان کاربران را به سایت‌های جعلی هدایت و از اطلاعات شخصی آنان که بر روی سایت بارگزاری شده سوءاستفاده می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: هموطنان عزیز دقت داشته باشند فقط از طریق سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به ثبت‌نام و دریافت بسته اینترنتی رایگان ویژه انتخابات ریاست جمهوری کنند و به‌ هیچ وجه به لینک‌های ارسالی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت‌نام و دریافت اینترنت رایگان انتخابات ریاست‌ جمهوری اعتماد نکنند.

سرهنگ نقی‌مهر گفت: تمامی متقاضیان دقت داشته باشند برای دریافت بسته رایگان نیازی به ارسال کد فعال‌سازی یا تماسی نمی‌باشد، ثبت‌نام فقط از طریق سایت اینترنتی به نشانی https:‎//ictgifts.ir صورت می‌پذیرد، در غیر این صورت اطمینان داشته‌ باشند که اطلاعات محرمانه آنها در حال سرقت است.

رئیس پلیس فتا استان گیلان از کاربران خواست: هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه