فرهاد شوقی در گفتگو با ۸دی:

نماینده آستانه‌اشرفیه باید برابر رانت‌ها بایستد/ رقابت جهت خدمت به مردم نحوه تعامالات را به حد مطلوب می‌رساند

“فرهاد شوقی چهارده” کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر، گفت: آستانه‌اشرفیه از آنجایی که می‌تواند قطب کشاورزی باشد، نماینده این شهرستان هم باید مقابل رانت‌ هایی که موجب تغییر کاربری و فروش بی رویه زمین می شود، بایستد.

نماینده آستانه‌اشرفیه باید برابر رانت‌ها بایستد/ رقابت جهت خدمت به مردم نحوه تعامالات را به حد مطلوب می‌رساند

به گزارش ۸دی، “فرهاد شوقی چهارده” کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر با حضور در تحریریه پایگاه خبری _ تحلیلی هشت دی به بیان نقطه نظراتش پیرامون اهداف و اقداماتش در صورت جلب اعتماد مردم پرداخت.

شوقی کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در گفتگو با خبرنگار ۸دی، گفت: این شهرستان به واسطه موقعیت جغرافیایی؛ وجود حرم “آقا سید جلال الدین اشرف”، رودخانه سپیدرود، نوار ساحلی طویل و بندر کیاشهر دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای است و متاسفانه در حال حاضر وضعیت مطلوبی را ندارد و جا برای کار کردن در آنجا زیاد است، این انگیزه در من ایجاد شد تا در این عرصه انتخابات مجلس حضور پیدا کنم و گوشه‌ای از دغدغه‌ها و مشکلات مردم را برطرف نمایم.

وی افزود: اولین اقدامی که یک نماینده باید به آن عمل کند هم‌افزایی ظرفیت‌ها و ایجاد همدلی است.

کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر ادامه داد: بزرگترین ظرفیت آستانه‌اشرفیه نیروی انسانی آن است، افراد باتجربه و جوانان متخصصی فراوانی در این شهر حضور دارند و انگیزه‌ای هم برای خدمت‌رسانی به مردم دارند اما به دلیل اختلافات و درگیری‌های سیاسی که در شهرستان وجود دارد تاکنون از این ظرفیت استفاده نشده است. به اعتقاد بنده نماینده شهرستان آستانه‌اشرفیه می بایست جدای از نگاه‌های سیاسی، در تلاش باشد تا از هر فردی که ظرفیت و دغدغه‌ای برای نظام و کشور دارد، استفاده کند.

فضای سیاسی متفاوت در آستانه اشرفیه

شوقی با بیان اینکه زمان زیادی است که در بخش تولید در حال فعالیت هستم و آشنایی کامل با دغدغه کشاورزان و مشکلات زیرساختی شهرستان در بخش‌های مختلف دارم، گفت: آستانه‌اشرفیه به جهت بزرگان سیاسی و افراد بانفوذ و باتجربه بسیاری که دارد، زمان انتخابات، فضای متفاوت سیاسی نسبت به مرکز استان در آن روئیت می‌شود و متاسفانه فضای تخریبی بسیار زیادی هم وجود دارد به گونه‌ای که برخی از تیم‌های انتخاباتی، حتی آخرت و قیامت خود را هم به فراموشی می‌سپارند و دست به هر اقدامی می‌زنند.

اقداماتی که می‌توان در حوزه کشاورزی انجام داد

این کاندیدای نمایندگی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای تخصصی کاری در بخش کشاورزی و فعالیت در شورای شهر رشت در حوزه گردشگری، تجارب خوبی را کسب کرده ام و معتقدم در بخش کشاورزی می بایست برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدتی همچون لایروبی به موقع نهرها جهت عدم کم‌آبی، اقتصادی شدن کشاورزی جهت عدم تغییر کاربری زمین کشاورزی به مسکونی را انجام داد.

نماینده آستانه‌اشرفیه باید برابر رانت‌ها بایستد

وی با بیان اینکه مافیا در حوزه‌های مختلف کشور وجود دارد و زمانیکه ۷۰ درصد واردات ذرت به کشور تنها توسط یک نفر انجام می‌شود و در دوره‌ای از ۲۹۰ نماینده مجلس، ۱۰۰ نفر رد صلاحیت می‌شود این موضوع بیانگر این است که خیلی از افراد در مجلس به انواع رانت‌ها می‌رسند، گفت: آستانه‌اشرفیه از آنجایی که می‌تواند قطب کشاورزی باشد، نماینده این شهرستان هم باید مقابل رانت‌هایی بایستد که موجب تغییر کاربری و فروش اجباری زمین توسط کشاورز می‌شود.

شوقی به ثبت برند جهانی شهر خلاق غذا و ایجاد پیاده‌راه فرهنگی در میدان شهرداری که از نتایج زمان ریاست وی در کمیسیون عمران شورای شهر رشت بوده اشاره کرد و افزود: آستانه اشرفیه ظرفیت های فوق‌العاده‌ای در حوزه گردشگری همچون پارک جنگلی، پل چوبی، مجموعه شیلات، رودخانه سپیدرود و … دارد، می‌توان گفت روخانه سپیدرود به تنهایی برای توسعه یک شهر کفایت می‌کند اما متاسفانه در این شهرستان مطلقا از آن استفاده نمی‌شود که باید از این ظرفیت‌های طبیعی استفاده کنیم و آنها را به مردم بشناسانیم و موجب جذب گردشگر و تحول در اقتصاد شهرستان شویم.

نماینده گرفتار جذابیت دنیوی، اعتقادی به شفافیت آرا ندارد

وی در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد: یک نماینده قدرت زیادی دارد که برخی برای منافع شخصی خود  و برخی دیگر برای خدمت به مردم از آن استفاده می کنند، باید روی نفس خود کار کنیم و در تلاش باشیم تا گرفتار جذابیت‌های دنیا نگردیم. از آنجا که کشور از فضای شفافیت مطلوبی برخوردار نیست باید برای به وجود آمدن اتفاقات خوب و جلوگیری از فساد به سمت شفافیت گام برداریم و اقدامات موثری را انجام دهیم.

شوقی افزود: تصمیماتی که نماینده می‌گیرد به جهت اطلاعاتی است که به عوام داده نمی‌شود و بنده برند فرزند شهیدی که امروز از آنِ من است را معتبرتر از نمایندگی مجلس و عضویت در شورای شهر می‌دانم و به هیچ عنوان تمایلی به از بین بردن این برند و نابود کردن حرمت خون پدر شهید خود ندارم و همیشه حافظ و پاسدار آن خواهم بود زیرا بسیار برای بنده ارزشمند است.

ارتباط مطلوب با مجمع نمایندگان، گره‌گشای مشکلات مردم می‌شود

این کاندیدای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: به واسطه فعالیت شغلی، ارتباط خوبی را با نمایندگان فعلی گیلان و تعداد زیادی از مدیران میانی و ارشد استان دارم که همیشه از این ظرفیت برای خدمت به مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه استفاده کرده‌ام که البته می‌توان از این ظرفیت بعد از انتخابات هم استفاده کرد به گونه‌ای که اگر در یک وزارتخانه‌ای جهت درخواست بزرگی برای یک شهرستان پشتوانه مجمع نمایندگان و یا حداقل چند نماینده را داشته باشیم مسلما امتیازات بیشتری را می‌توانیم برای شهرستان بدست آوریم.

وی با بیان اینکه مردم انتخاب می کنند که چه کسی نماینده آنها باشد، عنوان کرد: مردم تاکنون نسبت به برخی افراد رویکرد بیشتری داشته‌اند اما روشی که پیش گرفته‌ایم و می‌گوییم انتخابات بین چند نفر است یا فلانی پیروز میدان است، نامناسب است زیرا کاندیداهای دیگر هم در تلاشند و تا زمان انتخابات ظرفیت رشد دارند و این مورد قابل پیش‌بینی نیست. در بسیاری از شهرستان‌ها فردی که نماینده مجلس می‌شود، آنهایی که رقیب خود هستند را به جهت اینکه در انتخابات بعدی وی را دچار بحران نکند از دور خارج می‌کنند، اما به نظر و اعتقاد بنده اگر کار برای رضایت خداست باید برای خدمت‌رسانی به مردم از چنین ظرفیت‌هایی هم استفاده کرد.

رقابت جهت خدمت به مردم نحوه تعامالات را به حد مطلوب می‌رساند

شوقی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیرانی که در ذهن خود نیت کاندیداتوری دارند نحوه تعاملات آنها با مردم به درجه مطلوبی می‌رسد و خدمت‌رسانی ویژه‌ای برای مردم انجام می‌دهند، چقدر خوب می‌شود اگر تمام مدیران با این نیت مسئولیت خود را در قبال مردم انجام دهند تا کم‌کاری از هیچ مسئولی در هیچ جایی دیده نشود و تمام تلاش و رقابت آنها جلب رضایت مردم و مسابقه برای خدمت به مردم باشد.

تدوین برنامه جامع جهت بهره‌مندی از صادرات

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل مردم بحث اقتصاد و معیشت است و در کمیسیون‌های مختلف مجلس می‌توان به این موضوع پرداخت، افزود: از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که می‌توان از آن طریق مشکل اقتصادی مردم را حل نمود، بخش کشاورزی است. با تجربه ۵ساله‌ای که از کار ویژه در این حوزه دارم و همچنان هم در حال فعالیت می‌باشم و از ظرفیت‌های استان گیلان و کشور و جریان وضعیت بازارهای همسایگان ایران مطلع هستم که به جهت وضعیت آب و هوایی در تولید بسیاری از محصولات با بحران روبه‌رو هستند و ایران که در ۲۳محصول کشاورزی جز هفت کشور اول دنیا است همچنان از این ظرفیت، همانند هلند که وسعتش کمتر از استان‌های شمالی کشور با میزان بارندگی کمتر از ایران است اما دو نیم برابر درآمدهای نفتی ایران، صادرات محصولات کشاورزی دارد، ما از این بستر روسیه ای که حدودا ۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارد بهره‌ای نمی‌بریم و متاسفانه در حال حاضر ۱.۵ درصد به این کشور صادرات داریم که می‌توانیم با سرمایه گذاری و تدوین برنامه جامع در حوزه کشاورزی  اقداماتی جهت صادرات انجام دهیم تا در اورمیه سیب را کنار خیابان نریزیم و به مردم نگوییم که آن را جمع کنید و ببرید.

این کاندیدای نمایندگی مجلس افزود: بعد از پتروشیمی، نظام بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش مرغ انجام داده است که علاوه بر کشاورزی می‌توانیم صادرات مرغ را در بازارهای اطراف ایران داشته باشیم که متاسفانه از این ظرفیت هم استفاده نکرده ایم بنده معتقدم به محض ورود به مجلس می‌بایست بخش اوراسیا را فعال‌تر کرد.

حل مشکلات اقتصادی به وسیله ایجاد خط مالی مستقیم با همسایگان

کاندیدای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه سوء مدیریت دولت و عدم برنامه جامع جهت تولید در کشور را علت دغدغه مردم در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۲ درصد ذرت مورد نیاز کشور وارداتی است و این قیمت در نرخ مرغ تاثیر مستقیمی دارد  و سوء مدیریت در این بخش و مافیایی که وجود دارد در دسترس بودن مرغ را در کشور با مشکل مواجه کرده و افزایش قیمت را رقم زده است. متاسفانه از ظرفیت کشورهای همسایه ایران به درستی استفاده نکرده‌ایم، ایران می‌توانست جدای از سوئیفت، خط مالی مستقیم با روسیه، آذربایجان، قزاقستان، عراق و خیلی از کشورهای همسایه داشته باشد و این خط مالی موجب کسب موفقیت در حوزه صادرات و برطرف شدن بسیاری از مشکلات ارزی شود.

وی در ادامه افزود: با اینکه کشورهای همسایه علاقه‌مند به خرید از ایران هستند اما یک عده‌ای در ایران نمی‌خواهند این کار انجام شود و بنده معتقدم می‌توان با کشورهای همسایه به صورت عزتمندانه کار را پیش برد و موفقیت را از آنِ خود کنیم و این خط مالی مستقیم با کشورهای همسایه را به حد مطللوبی رساند و آن وقت در بخش اروپایی کارهایی انجام دهیم، نه اینکه مثل وضعیت فعلی تمام امید و تلاش خود را در بخش اروپایی به کار بندیم و به هیچ نتیجه‌ای هم نرسیم. اگر بحران منطقه خود را در حوزه اقتصادی حل کنیم، اروپایی‌ها خود به میدان می‌آیند و علاقه‌مند به حل مشکلات اقتصادی با ایران خواهند بود.

اعلام شفافیت آرا و شعار صحیح جهت حل مشکلات

کاندیدای نمایندگی مجلس با اشاره به اینکه بحث شفافیت با توجه به دشمن‌های خارجی برای نمایندگان، کشور و نظام هزینه‌بردار است، گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌بندم تا هر رای از طرف بنده در مجلس برای مردم به صورت شفاف اعلام شود.

شوقی خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمان انتخابات شورا، مجلس و ریاست جمهوری در کل کشور قول و فعل‌های بزرگ و دروغ به جهت نشناختن ظرفیت شهرستان، استان و کشور و عدم شناخت حوزه اداری، درآمدی و اقتصادی کشور از سوی کاندیداها بسیار برای مردم بیان می‌شود که متاسفانه اجرایی نشدن این شعارها موجب دلسردی و ناامیدی مردم می‌گردد. بنده خوشبتانه همیشه سعی کرده‌ام در قول‌هایم دروغ نگویم و معتقدم باید بتوانم ریل‌گذاری درستی جهت حل مشکلات انجام دهم و با شفافیت مشکل عدم انجام کار را برای مردم بازگو کنم، بدین جهت تمام تلاش خود را به عنوان یک جوان انجام خواهم داد تا بهترین اتفاقات برای مردم کشور رخ دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه