رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

پیشرفت ۷۰ درصدی جمع آوری نذورات در گیلان/ تشریح آخرین وضعیت اعزام مواکب گیلانی به مراسم اربعین حسینی

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه تمام مواکب استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی آمادگی دارند، گفت: اگر به هر دلیلی مانند سال گذشته سفر اربعین با محدودیت مواجه شود، فقط ۵۰۰ موکب از سراسر ایران به عتبات عالیات اعزام می شوند که سهمیه گیلان از این میزان موکب، اعلام خواهد شد.

پیشرفت ۷۰ درصدی جمع آوری نذورات در گیلان/ تشریح آخرین وضعیت اعزام مواکب گیلانی به مراسم اربعین حسینی

مجید دوهندو در گفتگو با خبرنگار هشت دی در خصوص برنامه ها و اقدامات این ستاد، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان در سال جاری نسبت به سال گذشته از پیشرفت ۷۰ درصدی جمع آوری نذورات نقدی و غیر نقدی مردم برخوردار بوده است و امیدوارم در سال ۱۴۰۰ این امر خِیر ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت های مواکب استان گیلان، تصریح کرد: جمع کل خدمات مواکب گیلانی در سال گذشته و ۲ ماه نخست سال جاری، ۲۰ میلیارد تومان بوده است که این میزان خدمات شامل  کمک های معیشتی، ایستگاه صلواتی، پخت نان، تهیه غذای گرم برای سحر و افطار، تهیه وسایل بهداشتی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، توزیع غذای گرم برای افراد کم درآمد، کمک به زلزله زدگان سی سختی است.

رئیس سازمان عتبات عالیات گیلان ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان موکب های نورالزهراء، محسنین و خادم العتره شهرستان رشت هر کدام با پخت نان و تدارک و توزیع غذای گرم برای وعده های سحری و افطار مردم کم برخوردار فعال بوده و به عموم مردم خدمت رسانی می کردند.

دوهندو در ادامه در خصوص بازسازی عتبات عالیات، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان آمادگی دارد برای بازسازی حرم های مقدس، نذورات مردمی را بصورت نقدی به شماره حساب ستاد عتبات واریز کنند و نذورات غیرنقدی را هم مردم می توانند به ستادهای عتبات در شهرستان ها تحویل دهند.

دوهندو در مورد برگزاری مراسم اربعین در سال جاری، افزود: با اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اگر امسال مراسم اربعین داشته باشیم، تمام مواکب ما آمادگی دارند برای خدمات رسانی به زائران حضرت سید الشهداء(ع) و ائمه اطهار (ع) همانند سال های گذشته خدمات رسانی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی همچون سال گذشته سفر اربعین نداشته باشیم به گفته رئیس ستاد عتبات عالیات کشور ۵۰۰ موکب از سراسر ایران اعزام می شوند و باید ببینیم از این تعداد چه تعداد سهمیه به استان گیلان اختصاص می یابد که در ادامه اعلام می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه