استاندار گیلان:

موزه دفاع مقدس گیلان محلی برای انتقال فرهنگ ایستادگی و ایثار به نسل جوان

استاندار گیلان احداث موزه دفاع مقدس را اقدامی ارزشمند و مانا عنوان و تأکید کرد که این مرکز فرهنگی محلی برای انتقال فرهنگ ایثار، ایستادگی و رشادت فرزندان این مرز و بوم به نسل جوان و آیندگان باشد.

موزه دفاع مقدس گیلان محلی برای انتقال فرهنگ ایستادگی و ایثار به نسل جوان

به گزارش ۸دی،ارسلان زارع عصر امروز در جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان؛ با گرامیداشت روز غرورآفرین و افتخارآمیز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که به نام روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم ملی نامگذاری شده، اظهار داشت: هر عملیاتی که از دوران دفاع مقدس مرور کنیم، با ایثار رزمندگانی مواجه می شویم که عزت را برای میهن و ملت ایران آفریده اند.

وی احداث موزه دفاع مقدس را اقدامی مهم، ارزشمند و مانا عنوان کرد که می تواند محلی برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت، شجاعت، ایستادگی و رشادت فرزندان این مرز و بوم به نسل جوان و آیندگان باشد.

استاندار گیلان با قدردانی از حمایت های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای راه اندازی این مرکز فرهنگی و نیز اهتمام مدیران دستگاه های اجرایی، مشارکت جمعی را در حصول نتیجه موثر خواند و یادآور شد: باید در اجرای تصمیمات اتخاذ شده، تسریع و زیرساخت ها بویژه در مورد فاز اول، تا مردادماه آماده شود.

 زارع ادامه داد: در خصوص تأمین تجهیزات و امکانات نیز در کنار استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح، از اسناد و مدارک گرانبهایی که خانواده های معزز شهدا و ایثارگر در اختیار دارند، بهره بگیرید.

وی نقش آفرینی موثر دستگاه های ذیربط و رایزنی آنها ازجمله بنیاد شهید استان برای به دست آوردن این اسناد و نمایش آنها در بخش کتابخانه این مرکز فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نهایت تلاش صورت گیرد تا این مجموعه، برای بازدید دانش آموزان مهیا گردد.

نماینده عالی دولت در استان در خاتمه سخنانش اضافه کرد: عملیات اجرایی فاز ۲ این مرکز فرهنگی، بلافاصله پس از افتتاح فاز ۱ ، آغاز شود.

زارع پیش از این جلسه از روند تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و نیز نمایشگاه عکس دایرشده بازدید کرد.

در این جلسه حسین مصطفی پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گزارشی از روند تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ارائه و مدیران کل دستگاه های اجرایی نیز برای شتاب در ارائه خدمات زیرساختی لازم بمنظور تکمیل این مرکز فرهنگی، اعلام آمادگی کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه