افزایش ۴ تا ۶ درجه ای دما طی امروز/ شکل گیری ناپایداری همرفتی

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: طی امروز و فردا به سبب تقویت جریانات جنوبی شاهد افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خواهیم بود.

افزایش ۴ تا ۶ درجه ای دما طی امروز/ شکل گیری ناپایداری همرفتی

به گزارش ۸دی،محمد دادرس با بیان اینکه طی امروز جوی غالبا پایدار و آسمانی صاف تا قسمتی ابری بر استان حاکم است، اظهار کرد: لوشان با ۳۱ درجه سلسیوس و آستارا با ۲۲ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنگ ترین نقاظ استان هستند.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را به ترتیب ۲۸ و ۱۹ درجه سلسیوس دانست و افزود: طی امروز دمای هوا به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها نسبت به روز گذشته بین چهار تا شش درجه سلسیوس افزایش داشته است، اما از بعد از ظهر و شب فردا شاهد کاهش دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه طی امروز تا ظهر فردا به سبب تقویت جریانات جنوبی شاهد افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خواهیم بود، تصریح کرد: همچنین طی این مدت به سبب شکل گیری ناپایداری های موقتی همرفتی که اقتضای فصل بهار است، وزش باد، رگبار و رعد و برق(به طور موقتی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها) و در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

دادرس، از کاهش دما طی عصر فردا خبر داد و خاطرنشان کرد: احتمال آسیب به سازه های سست بنیان، احتمال آب گرفتگی و جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال برخورد صاعقه و احتمال شکستن و سقوط درختان فرسوده از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی امروز و سه شنبه تغییرات دمایی در جلگه محسوس نیست، گفت: از چهارشنبه تا پایان هفته جوی غالبا پایدار در استان پیش بینی می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه