واکنش بغداد به حملات نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم، و بر موضع اصولی بغداد در قبال مساله فلسطین، تاکید کرد.

واکنش بغداد به حملات نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی

به گزارش ۸دی،به نقل از بغداد الیوم، . وزارت امور خارجه عراق حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

دستگاه دیپلماسی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت عراق حمله نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی و ایجاد رعب و وحشت در میان نمازگزاران فلسطینی را محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه عراق در ادامه ضمن اعلام همبستگی دولت و ملت عراق با ساکنان قدس شریف؛ خواهان توقف این حملات خصمانه علیه مردم فلسطین شد.

دستگاه دیپلماسی عراق در پایان بر موضع ثابت و اصولی خود در قبال مساله فلسطین که همواره مساله‌ای محوری و اساسی برای عراق به شمار می‌آید، تاکید کرد.

از سوی دیگر حسین کریم الکعبی معاون اول رئیس پارلمان عراق نیز در بیانیه ای از سکوت بین المللی در قبال جنایت های وحشیانه صهیونیست ها در شهر قدس انتقاد کرد.

وی اعلام کرد: اقدامات خونین شهر قدس را اعم از آواره کردن زوری مردم از خانه هایشان و تخریب اماکن و حمله به نمازگزاران در داخل مسجد، نه بشریت و نه آموزه های ادیان آسمانی هیچ کدام نمی پذیرند.

کعبی افزود: جهان باید مطمئن باشد کسانی که سرزمین فلسطین را اشغال می کنند، باندها و مزدوران دست پرورده کشورهایی هستند که ادعای دموکراسی می کنند.

وی از شورای امنیت و سازمان ملل خواست فورا در این باره وارد عمل شوند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه