تحلیگر روابط بین الملل:

سیاست آمریکایی ها در کشتن فرصت ها برای موفقیت در مذاکرات است

“حسین روزبه” تحلیگر روابط بین الملل با بیان اینکه به شرطی مذاکره می کنیم که در جهت توسعه و اقتدار مملکت باشد، گفت: سیاست آمریکایی ها در کشتن فرصت ها برای موفقیت در مذاکرات است.

سیاست آمریکایی ها در کشتن فرصت ها برای موفقیت در مذاکرات است

به گزارش خبرنگار ۸دی، “حسین روزبه” تحلیلگر حوزه روابط بین الملل در چهارمین نشست دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی با محوریت مسئله فلسطین، اظهار کرد: منطقه خاورمیانه اصلی ترین هدف و بزنگاه ایجاد نظم برای آمریکا است این در حالی است که میدان و دیپلماسی از هم جدا نیستند.

وی با بیان اینکه تمرکز آمریکا بر جهانی سازی مدل زندگی آمریکایی است و آمریکا خواهان جهان آمریکا محور است، گفت: منطقه خاورمیانه و غرب آسیا اصلی ترین بزنگاه ایجاد نظام جدیدی است که آمریکا به دنبال آن است.

این تحلیلگر حوزه روابط بین الملل با بیان ویژگی های منحصر به فرد سرزمین فلسطین تصریح کرد: فلسطین ستون امپراطوری عثمانی بود این در حالی است که اهمیت و این منطقه در ویژگی های منحصر به فرد آن است که در دو دسته مادی و هویتی قرار می گیرد، مؤلفه مادی مهم تر از ویژگی های دیگر آن است. مولفه هویتی در جمعیت است که حدود یک میلیارد است و اکثرا مسلمان و جوان هستند،به همین دلیل فرصت مناسبی برای گفتمان است.

وی با اشاره به مولفه مادی این منطقه ادامه داد: موقعیت استراتژیک منطقه اعم از آبراه ها، اتصال آب و خشکی، اتصال سه قاره و منابع طبیعی مثل انرژی، نفت و گاز و سایر منابع سبب اولویت این گفتمان جهانی شده است.

روزبه با تاکید بر ویژگی های مهم منطقه غرب آسیا گفت: ویژگی های منحصر به فردکشورهای منطقه مانند ایران، عراق، یمن، مصر و فلسطین این است که سابقه تمدنی و تاریخی دارند و توانسته اند حکومت را مدیریت کنند و دارای شهرهایی با قدمت چندهزارساله هستند و توانایی بازطراحی خودشان را دارند که ساختار منسجم و قدرتمند تاسیس کنند.

وی با اشاره به طرح آمریکا در منطقه تصریح کرد: طرح جدید آمریکا پس از شکست این بودکه نظم نوین جهانی شکل بگیرد و برای ترسیم نظم به صورت عملیاتی اولین قدم را با طرح دنیای فردا، دنیای آمریکایی بردارند و با زور در بعد هویتی ارزش هایشان را در ملت ها جاری کنند.

وی با بیان اینکه اوج تفکر مقاومت با تحقق اراده و با اعتماد به نفس سبب خروج آمریکایی ها از عراق شد، گفت: مجموعه تلاش انقلاب در غرب آسیا برای نظم سازی با الطاف الهی و هوشمندی رهبران سبب شد از یک گردنه سخت عبور کنند.

منافع کشور در اقتدار حوزه روابط بین الملل است

روزبه با اشاره به مذاکرات وین خاطرنشان کرد: منافع کشور در اقتدار حوزه روابط بین الملل است و کشور ایران با خنثی سازی امواج تخریبی و با فشار اقتصادی موجود با میدان داری مردم در پایداری، فشارحداکثری را پذیرفتند و تحریم را بی اثر کردند.

این تحلیگر حوزه روابط بین الملل با بیان اینکه به شرطی مذاکره می کنیم که در جهت توسعه و اقتدار مملکت باشد، گفت: سیاست آمریکایی ها در کشتن فرصت ها برای موفقیت در مذاکرات است.

وی با تأکید بر اینکه میدان و دیپلماسی در سیاست خارجی توأمان و همراه هستند و قابل تفکیک نیست، گفت: خطای راهبردی وزیرامور خارجه ایران این است که سیاست را جناحی کرد این در حالی است که مذاکرات برای ملت ایران دیگر یک ایده نیست بلکه تجربه ای برای ادامه راه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه