معاون بهزیستی استان: گیلان رتبه نخست شنوایی‌سنجی نوزادان را دارد

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان گفت: این استان با شنوایی‌سنجی ۹۵ درصد نوزادان، رتبه نخست این امر را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون بهزیستی استان: گیلان رتبه نخست شنوایی‌سنجی نوزادان را دارد

به گزارش ۸دی،آریا طوفانی روز شنبه در جلسه معارفه سرپرست اداره بهزیستی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: بعد از غربالگری شنوایی، اگر مشکلی در درمان نوزدان وجود داشته باشد، برای کاشت حلزون اقدام می کنیم.

وی بیان کرد: در گیلان، زمینه کاشت حلزون با توجه به امکانات موجود فراهم است و از این نظر رتبه چهاردهم کشور را داریم و برای به حداقل رساندن ناشنوایی نوزادان تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: سالانه ۷۰ هزار کودک زیر ۶ سال در گیلان برای شناسایی تنبلی چشم و پیشگیری از معلولیت ها معاینه می شوند و از والدین انتظار داریم بیشتر همکاری کنند.

طوفانی با اشاره به آغاز مشاوره ژنتیک خانوارهای دارای سه معلول گفت: مشاوره ژنتیک خانوارهای دارای ۲ معلول نیز جزو برنامه است و به زودی مرکز مشاوره ژنتیک در آستارا راه اندازی خواهد شد.

معاون اداره کل بهزیستی گیلان گفت: مشاوره فردی و روانشناختی به شهروندان گیلانی با شماره تماس ۱۴۸۰ از ساعت هشت تا ۲۴ ارائه می شود و در سال گذشته ۶۰ هزار و ۵۲۸ نفر از طریق مراجعه حضوری و تلفنی از خدمات مشاوره بهره مند شدند.

طوفانی با اعلام فعالیت ۲۴۰ روانشناس، یک روانپزشک و یک روان سنج در اداره کل بهزیستی گیلان، از مردم خواست با شماره تماس ۱۴۸۰ از خدمات مشاوره بهزیستی استان در زمینه های خانوادگی، فردی، اضطراب فرزندان و… بهره مند شوند.

فرماندار آستارا نیز در این جلسه بر افزایش خدمات بهزیستی برای محرومان تاکید کرد و گفت: تلاشگران این حوزه علاوه بر عمل به وظایف قانونی باید وجدان کاری بالایی داشته باشند.

عباس صابر نیاز جامعه به مدیران دغدغه مند و جهادی را خاطرنشان شد و با امانت شمردن مسئولیت های اداری، خدمت به مردم را مهمترین رسالت مسئولان و مدیران دانست.

در این جلسه از خدمات فریبرز خورشیدی قدردانی و نسرین معصومی به عنوان سرپرست اداره بهزیستی آستارا معرفی شد.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه