اصغر شکرگزار در گفتگو با ۸دی:

ضرورت گزینش سختگیرانه تر در تأیید صلاحیت ها/ شورای شهر رشت در دوره های اخیر کارنامه قابل قبولی نداشته است

“اصغر شکرگزار” شهردار اسبق رشت با اشاره به اینکه دستگیری چند تن از اعضای شورا در شهرهای مختلف گیلان نشات گرفته از فقدان نظارت کافی است گفت: برای رفع این معضل نیاز است که گزینش ابتدایی سختگیرانه تر باشد.

ضرورت گزینش سختگیرانه تر در تأیید صلاحیت ها/ شورای شهر رشت در دوره های اخیر کارنامه قابل قبولی نداشته است

“اصغر شکرگزار” شهردار اسبق رشت و استاد جغرافیا وبرنامه ریزی شهری دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی، مهمترین وظیفه شورای شهر را نظارت بر کار مدیران شهرداری عنوان کرد و گفت: شوراها می‌توانند طبق قوانین بالادستی مواردی را تصویب کنند البته هم اکنون با توجه به عملکرد شوراها باید گفت به جای شورای شهر، شورای شهرداری داریم.

شورای شهر باید بر همه نهادهایی که در شهر کار می‌کنند، نظارت داشته باشد

وی ادامه داد: شورای شهر باید بر همه نهادهایی که در شهر کار می‌کنند و بر تمام ادارات در سطح شهر نظارت کند اما این اختیار به صورت قانونی به آنان داده نشده است.

کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری با تاکید بر ضرورت تغییر قوانین مربوط به شوراها جهت خارج شدن این نهاد از اوضاع نابسامان فعلی بیان کرد: می‌توان با در نظر گرفتن موقعیت، میزان اختیارات شوراهای شهر را کاهش یا افزایش داد به طور مثال در حوزه مدیریت شهری این اختیارات بایستی بیشتر شود اما برخی مواقع مانند استیضاح شهردار، این اختیارات باید کمتر شود تا جنبه تسویه حساب‌ شخصی نداشته باشد.

شکرگزار با اشاره به شاخص‌های یک شورای شهر مطلوب تصریح کرد: اعضای شورای شهر باید سالم، تحصیلکرده، آگاه از مسائل شهری و متعهد باشند و طبق چارچوب قانونی تعیین شده عمل کند.

شهردار اسبق رشت با بیان اینکه اشتغال زایی از وظایف اعضای شورا نیست اما می‌توانند با کمک شهرداری، زمینه و بستر ایجاد شغل را فراهم کنند اضافه کرد: کسی که وارد شورا می‌شود نباید نگاه درآمدی داشته باشد و باید خود را از مردم بداند.

دستگیری چند تن از اعضای شورا در شهرهای مختلف گیلان نشأت گرفته از فقدان نظارت کافی است

وی با بیان اینکه شهر رشت سال ها‌ست که شورای قوی و کارآمدی ندارد خاطرنشان کرد: شوراهای شهر رشت در دوره‌های مختلف مخصوصا چند دوره اخیر، کارنامه قابل قبولی ندارد البته در دوره‌های اول از آن جهت که نظارت بیشتری از سوی مسئولان بر آن اعمال می‌شد، بهتر بود.

کارشناس برنامه ریزی شهری با اشاره به اینکه دستگیری چند تن از اعضای شورا در شهرهای مختلف گیلان نشات گرفته از فقدان نظارت کافی است گفت: برای رفع این معضل نیاز است که گزینش ابتدایی سختگیرانه تر باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه