رئیس هیات ورزش های همگانی گیلان :

ستاد کرونا در شرایط کنونی باید نگاه ویژه ای به ورزش داشته باشد

رئیس هیات ورزش های همگانی گیلان گفت: به دلیل اهمیت پرداختن به ورزش در ارتقا سلامتی و نشاط مردم و پیشگیری از بیماری ها ستاد کرونا باید با نگاهی ویژه به امر ورزش و توسعه آن در جامعه کمک کند.

ستاد کرونا در شرایط کنونی باید نگاه ویژه ای به ورزش داشته باشد

به گزارش ۸دی،علیرضا زهری روز جمعه با بیان اینکه تعطیلی باشگاه ها به طور کامل راهکار شرایط کنونی نیست، افزود : بعد از گذشت بیش از یکسال از شیوع کرونا و حتی قبل از این بحران، ورزش و فعالیت ورزشی جایگاهی خاص خود را در بین مردم نیافته و آن طور که باید به آن پرداخته نشده و تمامی ابعاد آن مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی ادامه داد : انتظار است مسئولان استان از جمله استاندار گیلان در کنار ستاد کرونا به موضوع ورزش و باشگاه های ورزشی نگاه ویژه ای داشته و با همراهی این ستاد بتوانیم بارعایت پروتکل های بهداشتی، از سونامی کم تحرکی در این بحران عبور کنیم.

رئیس هیات ورزش های همگانی گیلان اضافه کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت،  مرگ و میر ناشی از کم تحرکی حدود سه برابر ویروس کروناست و بسیاری از بیماری های امروز جامعه نظیر پوکی استخوان، فشارخون، بیماری های قلبی و عروقی، چاقی مفرط همه ناشی از کم‌تحرکی و زندگی ماشینی است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر اهمیت ورزش در بالا بردن سیستم ایمنی بدن بسیار حائز اهمیت است و در این دوران و بحران ناشی از کرونا اگر به نقش مهم ورزش در ستاد کرونا و شهرداری ها توجه و بدان پرداخته شود ، شاهد نتایج مطلوبی خواهیم بود اما این چنین نیست و ورزش در زندگی روزمره مردم جامعه هنوز تعریف نشده و فقط با شعار ورزش درخانه نمی توانیم بستر مناسبی برای توسعه ورزش و تشویق مردم به فعالیت جسمانی را فراهم کنیم.

زهری خاطرنشان کرد: اکنون که مراکز درمانی و کادر درمان حامی سلامت مردم هستند، باشگاه ها و اماکن ورزشی نیز می توانند با ارتقا سلامت جامعه در عین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پیشگیری از بیماری های متعدد و نیز کرونا نیز نقش موثری ایفا کنند.

وی تصریح کرد: با وجود نقش ارزنده ورزش در سلامت و شادابی جامعه انتظار است ستاد کرونا نباید باشگاه ها را مقابل اهداف سلامت محور این ستاد در این برهه دانسته بلکه باید نگاهی همراه و حمایت گر به آن داشته باشد.

رئیس هیات ورزش های همگانی گیلان افزود : باید دراین برهه از زمان با وجود این ویروس منحوس فعالیت جسمانی را گسترش دهیم نه اینکه باشگاه های ورزشی را تعطیل کنیم.

در استان گیلان با حدود دو میلیون ۵۰۰ هزار جمعیت، حدود ۱۲۰ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته به امر ورزش می پردازند و حدود ۱۳۰۰ باشگاه نیز در این استان فعالیت دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه