دلخوش: خانه‌دار شدن خانه اولی‌ها اولویت مجلس یازدهم

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: مجلس در سال گذشته تلاش کرد با ارائه طرح خانه دار کردن خانه اولی‌ها قدمی در راستای تحقق خواسته‌های جوانان بردارد، لذا نمایندگان طرحی را آماده کردند تا جوانان فاقد مسکن، خانه دار شوند.

دلخوش: خانه‌دار شدن خانه اولی‌ها اولویت مجلس یازدهم

به گزارش ۸دی،کاظم دلخوش با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن اظهارداشت: مجلس در سال گذشته تلاش کرد با ارائه طرح خانه دار کردن خانه اولی‌ها قدمی در راستای تحقق خواسته‌های جوانان بردارد، لذا نمایندگان طرحی را آماده کردند تا جوانان فاقد مسکن، خانه دار شوند.

وی ادامه داد: در این طرح پیش بینی شده خدمات دولت به صورت رایگان در قالب تسهیلات ویژه به متقاضیان ارائه شود، تا مجموع هزینه‌های خرید مسکن برای آن‌ها ارزانتر تمام شود.

دلخوش تاکید کرد: اگرچه کلیات طرح خانه دار شدن خانه اولی‌ها ضعف‌ها و نواقصی داشت، اما بند به بند و ماده به ماده آن در صحن مجلس بررسی شد و اکنون منتظر نظر شورای نگهبان هستیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی درباره نقطه قوت این طرح گفت: یکی از ویژگی‌های خانه دار شدن مسکن اولی‌ها استفاده از امکانات حاکمیتی برای خانه دار شدن جوانان است. توجه به جوانان در این طرح موجب شده امکاناتی را در بخش‌های مالیاتی، تسهیلات بانکی و زمین ساماندهی کرده و امتیاز‌اتی توسط دستگاه اجرایی داده شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس خاطرنشان کرد: وی هر مسکنی که ساخته می‌شود کارگری مشغول کار شده و مصالحی خرید و فروش می‌شود، این یعنی بازار به گردش در می‌آید، اما برای آنکه رشد نقدینگی کنترل شود و تورمی پیش نیاید، مجلس باید نظارت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه