کارشناس اقتصادی در گفتگو با ۸دی:

ضعف اساسی دولت در سیاست گذاری، تحلیل محتوا و راهبردها تا آخرین لحظات سال۹۹/ دولت به جای یک تفکر سیستمی بر مدیریت کشور نگاه ارباب رعیتی دارد

“غلامرضا خانکشی پور” کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بی تدبیری و سوءمدیریت دولت باعث آزار مردم در شب عید شد، گفت: مصداق بارز کم توجهی دولت در برگزاری جلسه کنترل بازار در شب عید کاملا مشهود بود که این امر به دلیل عدم تحلیل درست راهبردها و محتوا شکل گرفت.

ضعف اساسی دولت در سیاست گذاری، تحلیل محتوا و راهبردها تا آخرین لحظات سال۹۹/ دولت به جای یک تفکر سیستمی بر مدیریت کشور نگاه ارباب رعیتی دارد

“غلامرضا خانکشی پور” کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با بیان اینکه بی تدبیری و سوءمدیریت دولت باعث آزار مردم در شب عید شد، اظهار کرد: مصداق بارز کم توجهی دولت در برگزاری جلسه کنترل بازار در شب عید کاملا مشهود بود که این امر به دلیل عدم تحلیل درست راهبردها و محتوا شکل گرفت.

وی ادامه داد: دولت در سیاست گذاری و تحلیل محتوا دچار ضعف است و پرداختن به پروژه ها در شرایطی که تشخیص راهبرد و نقشه راه اشتباه باشد باعث میشود همواره در معرض خطر قرار گیرد که آسیب دیدگان این اتفاق مردم کف جامعه خواهند بود.

دلال بازی باعث آشفتگی بازار مرغ و میوه در شب عید شد

کارشناس اقتصادی با اشاره به مشکلات مردم در شب عید به ویژه در بازار مرغ و میوه در سطح استان گیلان و کشور، بیان کرد: با وجود چنین مشکلاتی تشخیص دلال و دلال بازی یک تشخیص اشتباه دیگر توسط دولت بود، زیرا دلالی و دست به دست شدن کالاها افزایش قیمت بدنبال خواهد داشت.

دولت گوش شنوایی نسبت به توصیه نخبگان و صاحب نظران ندارد

وی از تشخیص اشتباه، افزایش گردش پولی در دلالی ها، عدم نظارت و تصمیم گیری های درست و به موقع بعنوان ویژگی های دولت تدبیر در طول سالهای متمادی نام برد و افزود: دولت با وجود تذکرات مختلف، تاکید رهبرمعظم انقلاب در استفاده از نخبگان، بحث های کارشناسی، نکته سنجی های رسانه ها و صدا و سیما و… گویا هیچگونه گوش شنوایی نسبت به توصیه ها، نظر کارشناسان، نخبگان و صاحب نظران ندارد.

دولت به جای یک تفکر سیستمی بر مدیریت کشور نگاه ارباب رعیتی دارد

خانکشی پور از نگاه دولت بعنوان نگاهی ارباب رعیتی به کشور یاد کرد و افزود: دولت به جای یک تفکر سیستمی بر مدیریت کشور همچنان تفکر ارباب رعیتی دارد، وقتی مدیر ارشد خود را نخبه و بی نیاز از نظرات کارشناسان و صاحب نظران می داند و دوگانه سازی و سه گانه سازی ایجاد می کند، حزب من و تو و طرفدار من و مخالف من راه می اندازد، سنگ بنای بدی گذاشته می شود که تا ثریا دیوار را کج بالا می برد.

در عملکرد دولت کاستی ها بیداد می کند

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: چنین نگاهی باعث می شود که اقتصاد ایران که اتفاقات خوبی در آن رخ داده و اقدامات قابل دفاعی دارد اما وقتی به نقش دولت می رسیم کاستی ها بی داد می کند که عمدتا به عدم تشخیص راهبردها و سیاست گذاری بازمی گردد.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۰توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها خاطرنشان کرد: نام گذاری سال ۱۴۰۰ این نوید را می دهد که فرصت بسیار مناسبی ایجاد شده است که در حوزه اقتصاد بحث های جدی و نابی را جهت خروج از منگنه اقتصادی کشور مطرح شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه