فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

تشدید گشت‌های محیط زیست نوروز در گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه گشت‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ایام نوروز تشدید می‌شود گفت: مردم و طبیعت دوستان می‌توانند تخلفات زیست محیطی را با شمار تلفن ۱۵۴۰ گزارش کنند.

تشدید گشت‌های محیط زیست نوروز در گیلان
به گزارش ۸دی،«ساسان اکبری‌پور»  با تاکید بر اینکه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ایام نوروز در آماده‌باش کامل قرار دارند اظهار داشت: گشت‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ایام نوروز تشدید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط‌زیست از حیث قوانین و ضوابط تخلف است و پیگیری می‌شود یادآور شد: شکار غیرقانونی، زنده‌گیری حیات وحش، ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه تخلف محسوب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان یکی از دلایل تشدید گشت‌های حفاظتی محیط زیست را در ایام نوروز جلوگیری از تخلفات اشاره شده خواند و اضافه کرد: در راستای همین موضوع کلیه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان و پاسگاه‌های ۱۹گانه محیط بانی از روز ۲۸ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی مشارکت و همکاری مردم برای حفاظت از طبیعت و صیانت از محیط‌زیست را بسیار اثربخش دانست و ابراز داشت: همه ساله و همزمان با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی اقدامات ویژه‌ای از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان برای نظارت و پایش‌های مستمر در مناطق تحت مدیریت استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

اکبری‌پور با اشاره به این نکته که در ایام نوروز بسترها برای بروز جرایمی مانند زمین‌خواری و تصرف غیرمجاز در مناطق ملی وجود دارد افزود: برخی در این روزها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند؛ اما با نظارت و پایشی که یگان حفاظت محیط زیست دارد، در مناطقی که تحت حفاظت است از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این تخلفات گرفته می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در پایان مشارکت همه مردم برای نگهداری از داشته‌های طبیعی و موهبت‌های خدادادی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه مردم تخلفات را به شماره ۱۵۴۰ گزارش دهند خاطرنشان کرد: پناهگاه حیات‌وحش امیرکلایه، تالاب بین‌المللی انزلی و پارک ملی بوجاق کیاشهر  از جمله مناطقی در استان گیلان محسوب می‌شود که میزبان پرندگان مهاجر هستند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه