استاندار گیلان:

عقب‌ماندگی‌های پروژه راه‌آهن رشت ـ کاسپین به‌سرعت جبران شود

استاندار گیلان با اشاره به سهم موثر راه‌آهن در ترانزیت کالا، گفت: با تکمیل کریدور شمال جنوب، مزایای زیادی به لحاط اقتصادی برای استان و کشور ایجاد می‌شود.

عقب‌ماندگی‌های پروژه راه‌آهن رشت ـ کاسپین به‌سرعت جبران شود

به گزارش ۸دی، ” ارسلان زارع”، استاندار گیلان پس از بازدید از قطعه‌های شش و هفت راه‌آهن رشت_کاسپین گفت: پروژه راه‌آهن رشت به انزلی خصوصا قطعه ۳۵ کیلومتر رشت به منطقه آزاد و بندر کاسپین، به لحاظ اثرگذاری برای استان و نیز در سطح ملی، بسیار مهم است و  این تلاش‌ها باید استمرار داشته باشد.

وی شرایط آب و هوایی به‌ویژه طی هفته‌های اخیر را در کندی پیشرفت پروژه موثر خواند و افزود: پیمانکاران متعهد شده‌اند با افزایش اکیپ‌های فنی و نیز ماشین آلات، میزان عقب ماندگی‌ها را جبران کنند تا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

استاندار گیلان با اشاره به سهم موثر راه‌آهن در ترانزیت کالا تصریح کرد: این پروژه از طرح‌های راهبردی است که همواره مورد تاکید رئیس جمهوری قرار دارد، با تکمیل کریدور شمال جنوب، مزایای زیادی به لحاط اقتصادی برای استان و کشور ایجاد می‌شود.

قطعه شش پروژه راه‌آهن رشت_کاسپین حدود ۱۷ کیلومتر و نیز قطعه هفت افزون بر ۱۷ و نیم کیلومتر طول دارند. راه‌آهن رشت_انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین_رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می‌کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه