معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

ارسال بیش از ۲۰ هزار اثر از گیلان به دو پویش دانش آموزی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت:  بیش از ۲۰ هزار اثر از دانش آموزان استان به پویش سراسری جشنواره سپاس از مدافعان سلامت و جشنواره سفیران سلامت ارسال شد.

ارسال بیش از  ۲۰ هزار اثر از گیلان به دو پویش دانش آموزی

به گزارش ۸دی،امیر سراجی با اعلام اینکه بیش از ۲۰ هزار اثر از دانش آموزان استان به پویش سراسری جشنواره سپاس از مدافعان سلامت و جشنواره سفیران سلامت ارسال شد، اظهار داشت: جشنواره پویش سپاس از مدافعان سلامت با شعار “هر دانش آموز یک سفیر سلامت ” برگزار شد که دانش آموزان علاقمند برای شرکت در این جشنواره بایدستی آثارشان را در بخش های نقاشی، دلنوشته، پیامک و شعر از طریق سایت همگام ارسال می کردند.

وی تصریح کرد: این جشنواره در محورهایی شامل؛  سپاس از سفیران سلامت، مدافعان سلامت و کادر پرستاری، پزشکی، درمانی و بهداشتی در مبارزه با کرونا، قدردانی از مراقبین سلامت و بهداشت مدارس، بهداشت محیط و آموزش های زیست محیطی، تغذیه سالم و فعالیت بدنی در راستای سبک زندگی سالم و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان افزود: خودمراقبتی، بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های واگیر “کووید ۱۹، آنفلوآنزا و سرماخوردگی” و غیرواگیر، ترویج فرهنگ تغذیه سالم و ریز مغذی ها با رویکرد افزایشی سیستم ایمنی بدن در شرایط بیماری کووید ۱۹، نقش محیط زیست و راه های حفاظت از آن از جمله “تفکیک پسماند خشک، تر و بازیافت” و اهمیت ورزش و تحرک بدنی در سلامت از موضوعات جشنواره سفیران سلامت بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ابتدایی دوره اول برای شرکت در این جشنواره باید در موضوع بهداشت فردی و تغذیه سالم نقاشی و پیام بهداشتی ارایه دهند، اضافه کرد: برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی موضوع بهداشت فردی، تغذیه سالم و تفکیک زباله و پسماند در نظر گرفته شده بود که در قالب نقاشی، پیام بهداشتی و نامه ای به کرونا آثارشان را ارایه می دادند.

سراجی خاطر نشان کرد: دانش آموزان متوسطه دوره اول نیز باید با موضوع بهداشت فردی، عوارض چاقی و تغذیه سالم و بلوغ نقاشی، پیام بهداشتی، نامه ای به کرونا ویروس و خاطره نویسی و دانش آموزان متوسطه دوره دوم نیز در موضوع بهداشت فردی، تغذیه سالم، مدیریت خشم، استرس و سلامتی نقاشی، پیام بهداشتی و نامه ای به کرونا ویروس، خاطره نویسی و کاردستی ارایه می کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: پس از داوری آثار ارسالی از دانش آموزان برتر در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری تقدیر به عمل می آید و جوایزی اهدا می شود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه