کودکان به میزهای مشورت دعوت‌ شوند

دعوت کودکان و نوجوانان به میزهای مشورت خانواده، زمینه‌ساز تربیت فرزندانی بانشاط، تصمیم‌ساز و نقطه‌ی آغاز هم‌گرایی اجتماعی است.

کودکان به میزهای مشورت دعوت‌ شوند

به گزارش ۸دی، مدیرکل کانون استان گیلان در نشست مجازی با بیان مهم‌توصیف‌کردن سلامت جسمی و روحی آینده‌سازان و تاثیرگذاری آن در توسعه‌یافتگی کشورها گفت: خانواده، مدرسه و اجتماع، نقش به‌سزایی در این امر دارد. با راهکارهایی که جهت شاداب‌سازی نسل کودک و نوجوان ارائه‌ می شود، میتوان ایجاد محیطی امن در خانواده و اجتماع، تمرین کارهای گروهی و نهادینه‌سازی فرهنگ هم‌گرایی را دست‌آورد توجه به این مهم عنوان‌کرد.

وی در این میان نگاهی به چگونگی شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشت و گفت: رهبری واحد، انسجام و وحدت رویه از دلایل شکل‌گیری این نظام‌مردمی است. تجربه این موفقیت می‌تواند نقشی اساسی در ترسیم نقشه‌ راه و تربیت کودکانی باورمند، بانشاط و انقلابی داشته‌باشد. جایگاه دستگاه‌های فرهنگی همچون کانون پرورش فکری تعیین‌کننده است. در تفاوت‌های کودکان و نوجوانان دیروز و امروز و هم‌گامی فعالان فرهنگی با پیشرفت‌های علمی باید دقت‌نظر داشت. دریافت این نشانه‌ها نقشی مهم در شناخت مخاطب و ارائه‌ی آموزه‌های مناسب به وی ایفا می‌کند.

“اسفندیارضیائی” در ادامه گفت: مطالعه و کتاب‌خوانی یکی از راهکارهای موثر در ارتقای آگاهی‌های فردی به شمار می‌رود و این امر می‌تواند مقدمه‌ای برای تشویق کودکان و نوجوانان به هم‌نشینی با کتاب، سلامت روحی آنان به‌ویژه در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا باشد.

وی با معرفی کتاب«کودک خوش‌بین»، نوشته‌ی “مارتین سلیگمن” و با اشاره به شاخصه‌ها، اهداف و آموزه‌های این کتاب گفت: نگاه مثبت، مثبت‌اندیشی، خوب‌حرف‌زدن و حرف‌خوب‌زدن و اهمیت هم‌گرایی، از واژه‌های کلیدی این کتاب است که می‌تواند سرلوحه افراد بزرگسال نیز قرار گیرد.

“ضیائی” در پایان با تاکید دوباره بر اهمیت مطالعه و آشتی با کتاب، ضرورت پیوند افزون تر با اعضا و خانواده‌ها، مثبت‌اندیشی و هم‌گرایی، توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی و تفاوت‌های مدیریت موفق و موثر فرهنگی، تصریح‌کرد: پرداختن به این مهم، خروج از چارچوب‌های محدودیت و نگرش فرامرزی و جهانی می‌تواند در ترسیم افق‌های روشن و هدایت هنرمندانه اندیشه‌های نسل کودک و نوجوان تاثیرگذار باشد.

یادآور می‌شود، این نشست مجازی به‌ مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با همراهی بیش از ۴۰ نفر از همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صورت‌گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه