مدیرکل گمرک شهرستان آستارا خبر داد:

صادرات ۷۳۵ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا میزان کالای صادره طی ۱۰ ماه گذشته از مرز زمینی این شهرستان را ۷۳۵ هزار و ۱۱۹ تن به ارزش ۴۵۶ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار دانست.

صادرات ۷۳۵ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

به گزارش ۸دی،کریم رسولی عصر امروز در نشست با خبرنگاران خبرگزاری‌ها در محل سالن جلسات اداره‌کل گمرک این شهرستان اظهار کرد: گمرک آستارا با حداکثر ظرفیت خود کار می‌کند و طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته رکود صادرات کالا به واسطه گمرک این شهرستان شکسته خواهد شد.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا صادرات، واردات و ترانزیت کالا را ازجمله رویه‌های مهم گمرکی دانست و گفت: گمرک این شهرستان با تمام رویه‌ها در سه حوزه زمینی، ریلی و دریایی فعال بوده و نخستین گمرک کشور است که در هر سه حوزه به صورت هم‌زمان فعالیت می‌کند.

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح به‌سازی و زیباسازی محوطه گمرک

وی پیشرفت فیزیکی طرح به‌سازی و زیباسازی محوطه گمرک را ۵۰ درصد دانست و بیان کرد: بالای ۵۰ درصد از ظرفیت اماکن داخلی گمرک تحت‌تأثیر طرح فوق قرار گرفته و زمان‌بر بودن طرح خدمات‌دهی به مراجعه‌کنندگان را مختل کرده است.

رسولی با بیان اینکه در قالب طرح به‌سازی و زیباسازی محوطه گمرک سه باند ورود و خروج برای تردد کامیون‌های ترانزیتی پیش‌بینی شده است، گفت: دو دستگاه ایکس‌ری و دو دستگاه باسکول ۸۰ تنی قرار است در باندهای ورود و خروج کامیون‌های ترانزیتی نصب شود.

احداث تیرپارک با ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه کامیون در آستارا

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا افزایش دو برابری صادرات کالا، فرسوده و قدیمی بودن پل مرزی و تشریفات اداری سازمان‌های درگیر را ازجمله دلایل ترافیک کامیون‌های مرزی در سطح شهر دانست و بیان کرد: در صورت احداث تیرپارک با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ترافیک کامیون‌های ترانزیتی برطرف می‌شود.

این مقام مسئول شهرداری، پایانه، بانک، مرزبانی، گذرنامه و گمرک را ازجمله نهادهای دخیل در ورود و خروج کامیون‌های ترانزیتی دانست و افزود: به طور میانگین هر سه دقیقه یک دستگاه کامیون در مرز تردد می‌کند که این تردد، طبق بازرسی‌های صورت‌گرفته در نوع خود بی‌نظیر است.

صادرات ۷۳۵ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

رسولی میزان کالای صادره طی ۱۰ ماه گذشته از مرز زمینی شهرستان آستارا را ۷۳۵ هزار و ۱۱۹ تن به ارزش ۴۵۶ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار دانست و گفت: جابه جایی این مقدار کالای با ۲۲ هزار و ۸۴۹ دستگاه کامیون، سه‌هزار و ۵۰۰ واگن و ۹۷ فروند کشتی صورت گرفته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به وادرات ۲۱۵ هزار و ۶۰۰ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۳۷ میلیون و ۶۴۶ هزار دلار از آغاز سال جاری تاکنون افزود: چوب، تخته، حبوبات، پنبه، الکل، گوشت و غلات ازجمله کالاهای وارده توسط ۸۶۶ دستگاه کامیون، سه‌هزار و ۳۲۰ واگن و ۳۱ فروند کشتی بوده است.

وی واردات کالاهای غیرنفتی به واسطه خطوط ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا را ۳۰۰ درصد دانست و تصریح کرد: عدم‌استقرار انبارهای عمومی در پایانه ریلی و نبود تجهیزات کنترلی ازجمله دوربین‌های مداربسته و باسکول ازجمله مشکلات گمرک در بارانداز ریلی آستارا-آستارا است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه