جمع آوری ۵۰ رشته دام هوایی غیر مجاز در آستانه اشرفیه

رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: از شهریورماه امسال تاکنون ۵۰ رشته دام هوایی غیر مجاز در مناطق مختلف این شهرستان کشف و ضبط شده است.

جمع آوری ۵۰ رشته دام هوایی غیر مجاز در آستانه اشرفیه

به گزارش ۸دی، جعفر میرزایی، با اشاره به ممنوعیت هرگونه شکار و صید پرندگان در سال جاری به خصوص به شیوه دام هوایی اظهار داشت: جمع آوری این دام های هوایی غیر مجاز با همکاری و مشارکت پاسگاه سرمحیط بانی محسن آباد و عوامل انتظامی منطقه صورت گرفته است.

وی افزود : متاسفانه با توجه به ممنوعیت هرگونه شکار پرندگان ، برخی از شکارچیان با گسترده کردن تورها ( دام هوایی ) در مناطقی از شهرستان اقدام به صید و شکار غیر مجاز پرندگان می کنند.

وی در ادامه با اشاره به عدم صدور پروانه شکار با اسلحه در مناطق مختلف شهرستان گفت: همچنین طی این مدت تعداد ۱۰ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و ۱۵ قبضه سلاح شکاری مجاز نیز در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه یگان حفاظت محیط زیست منطقه با هرگونه شکار و صید غیر مجاز پرندگان برخورد قانونی خواهد داشت یادآور شد: مزارع ، آب بندان های مناطق ساحلی ، روستاهای ساحلی نزدیک به تالاب ها از جمله مکان های اصلی حضور پرندگان در این شهرستان به شمار می روند.

رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: گشت های روزانه عوامل محیط زیست این شهرستان با هدف جلوگیری و برخورد قانونی با هرگونه شکار و صید غیر مجاز پرندگان با جدیت تداوم دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه