معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بستری ۱۰۱ بیمار کرونایی جدید در شبانه روز گذشته در بیمارستان های گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سه رقمی شدن دوباره بیماران کرونایی بستری در یک شبانه روز، گفت: ۱۰۱ بیمار جدید شناسایی و بستری شدند.

بستری ۱۰۱ بیمار کرونایی جدید در شبانه روز گذشته در بیمارستان های گیلان

به گزارش ۸دی،آبتین حیدرزاده با اشاره به افزایش دوباره بیماران کرونایی بستری در استان گیلان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۰۱ بیمار جدید شناسایی و بستری شدند.

وی با تأکید بر اینکه عادی انگاری در زمینه بیماری کرونا می‌تواند دوباره گیلان را به روزهای سخت بازگرداند، گفت: در حال حاضر ۴۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بد ۱۰۸ بیمار و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، تأکید کرد: عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی به ویژه عادی انگاری می‌تواند زمینه افزایش انتقال ویروس کرونا را فراهم کند.

وی برگزاری دورهمی های دوستانه و خانوادگی را از دیگر عوامل انتقال و شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: شهروندان باید از حضور در دورهمی های جدا خودداری کنند.

حیدرزاده همچنین به سرمای هوا و احتمال افزایش بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا اشاره و اظهار کرد: به دلیل شباهت علائم این بیماری‌ها شهروندان باید در صورت مشاهده علائم با سامانه ۴۰۳۰ تماس و یا به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه