"ابراهیم رضایی" در اختتامیه جشنواره ابوذر در گیلان:

مأموریت جشنواره ابوذر تداوم راه و خط سردار سلیمانی در عرصه رسانه است/ در جنگ روایت ها باید مؤثر و پررنگ عمل کرد

نماینده مجلس یازدهم و استاد علوم ارتباطات و رسانه با تأکید بر اینکه مأموریت جشنواره ابوذر تداوم راه و خط سردار سلیمانی در عرصه رسانه است گفت: رسالت امروز رسانه متجلی کردن خط سردار سلیمانی در تمام تولیدات رسانه ای است، همه فعالین جراید و رسانه باید وصیت نامه سردار سلیمانی را مطالعه و بر مسئله ولایت توجه ویژه داشته باشند.

مأموریت جشنواره ابوذر تداوم راه و خط سردار سلیمانی در عرصه رسانه است/ در جنگ روایت ها باید مؤثر و پررنگ عمل کرد

به گزارش خبرنگار هشت دی، ابراهیم رضایی استاد علوم ارتباطات و رسانه، نماینده مردم دشتستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان گیلان با اشاره به حماسه و پیشگامی استان گیلان در هشت دی سال ۸۸ اظهار کرد: هشت دی به گردن ۹دی حق دارد و این مردم استان گیلان در هشت دی بودند که باعث ترغیب سایر استان های کشور در حماسه ۹دی شدند.

وی با اشاره به دو تفکر حاکم بر کشور بیان کرد: یک تفکر، تفکری غرب گرا است که ریشه و حل مشکلات کشور را در مذاکره با خارج و امتیاز دادن می داند، در حوزه فرهنگ سند۲۰۳۰ را تجویز می کند که در مقابل تفکر انقلاب اسلامی که بر مبنای تفکر رهبرمعظم انقلاب، شهید سردار جنگل و سایر شهداست و هرگاه بر این تفکر تکیه کردیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم.

تفکری که داعش را در منطقه نابود کرد، داعش فقر را هم نابود می کند

استاد علوم ارتباطات و رسانه با بیان اینکه علمدار تفکر انقلاب اسلامی سردار شهید قاسم سلیمانی است افزود: تفکری که داعش را در منطقه نابود کند می تواند داعش طلاق، فقر، محرومیت را هم حل کند، این تفکر می بایست در رفتار و عمل مسئولین ورود پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مأموریت جشنواره ابوذر تداوم راه و خط سردار سلیمانی در عرصه رسانه است گفت: رسالت امروز رسانه متجلی کردن خط سردار سلیمانی در تمام تولیدات رسانه ای است، همه فعالین جراید و رسانه باید وصیت نامه سردار سلیمانی را مطالعه و بر مسئله ولایت توجه ویژه داشته باشند.

در جنگ روایت ها باید مؤثر و پررنگ عمل کرد

رضایی تصریح‌کرد: تجلی سردار سلیمانی در تمام تولیدات و آثار رسانه ها می بایست ظهور داشته باشد، امروز در این جنگ روایت ها که در داخل کشور و حتی درون خانواده ها وجود دارد باید موثر و پررنگ عمل کرد.

حمله دشمن با ناوهای فرهنگی و موشک های نرم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جنگ نرم بیان کرد: نگرانی کشور بابت جنگ سخت نیست، تهدید اصلی توسط ناوهای فرهنگی و موشک های نرم دشمن است که با صدها شبکه های ماهواره ای و سرمایه گذاری بر رسانه های خود دائما در حال حمله به کشور هستند.

خبر ارزشمندترین و گران ترین نوع اطلاعات

وی از خبر بعنوان ارزشمندترین و گران ترین نوع اطلاعات نام برد و افزود: روایت وقایع بصورت صادقانه و بدون حب و بغض شخصی باید انجام شود و اصحاب رسانه می بایست دائما مراقب، مجهز و آماده باشند.

رسانه جای تسویه حساب شخصی نیست

استاد علوم ارتباطات و رسانه تصریح کرد با اشاره به اخلاق مداری در رسانه ها بیان کرد: رسانه ها جای تسویه حساب نیست و فروختن قلم نیست، از طرفی دشمن دائما تفکرات خود را از ایران به دنیا مخابره می کند و دیوار باورهای مردم را با دروغگویی می چینند بر این اساس در کار رسانه ای نیازمند تدبیر و شجاعت هستیم.

در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده نیز تجلیل شد.

همچنین با رأی داوران جشنواره، عباس عاشوری از پایگاه خبری هشت دی حائز رتبه اول در بخش عکس شد و اثر “ارسلان محمدنیا” دیگر عکاس این پایگاه خبری قابل تقدیر شناخته شد.

“زینب شهبازپور” خبرنگار هشت دی نیز در بخش مصاحبه رتبه سوم را کسب کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه