منتظر تایید شورای نگهبان برای اصلاح ساختار بودجه هستیم / بودجه ۱۴۰۰ جان ندارد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما قبل از مطرح شدن بحث بودجه ۱۳حکم را در کمیسیون و صحن درراستای اصلاح ساختار مصوب کرده و به شورای نگهبان فرستادیم و منتظر تایید شورای نگهبان برای تحول بزرگی در اصلاح ساختار بودجه هستیم.

منتظر تایید شورای نگهبان برای اصلاح ساختار بودجه هستیم / بودجه ۱۴۰۰ جان ندارد

به گزارش ۸دی،  حاجی‌بابایی در جمع خبرنگاران بااشاره به مبلغ قابل توجهی از بودجه ارائه شده دولت به مجلس که هنوز اذن مقام معظم رهبری برای آن صادر نشده است، اظهار داشت: در بودجه ارائه شده توسط دولت به مجلس مبلغ قابل توجهی به صورت هزینه و درآمد حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان که به صورت برداشت مستقیم و غیرمستقیم از صندوق توسعه ملی بود، وجود داشت که این معمولا با اذن مقام معظم رهبری شکل می‌گیرد و ایشان اعتقاد دارند که بالاخره این مبلغ برای تولید و ایجاد اشتغال باید دراختیار مردم قرار گرفته و ساختار بودجه باید تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هنوز اذن ندادند و ما معتقدیم که منابع یا مصارف این بودجه ۱۵۰هزار میلیارد تومانی باید تغییر کند. از این‌رو منتظریم دولت اصلاحیه‌ای را بدهد که در صورت ارائه این اصلاحیه یکی از موانع برطرف می‌شود و ما می‌توانیم براساس آن موانع، اصلاح دیگری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی دررابطه با اقدامات صورت گرفته توسط این کمیسیون برای اصلاح بودجه بیان کرد: ما قبل از مطرح شدن بحث بودجه ۱۳حکم را در کمیسیون و صحن در راستای اصلاح ساختار مصوب کرده و به شورای نگهبان فرستادیم و منتظر تایید شورای نگهبان برای تحول بزرگی در اصلاح ساختار بودجه هستیم؛ برای مثال برای رابطه نفت با دولت باید جدولی تهیه شده و تمام هزینه‌های فروش نفت و مسائل مربوط به آن داخل این جدول قرار بگیرد که تهیه چنین جدولی و کارهای شبیه به این، عامل تحول عظیمی در بودجه خواهد بود.

وی افزود: بودجه، توان و استعداد کشور بسیار بالاست اما بودجه‌ای که دراختیار داریم کم‌اثر بوده و تعبیر من این است که این بودجه مرده و ما باید آن‌را زنده کنیم که زنده کردن بودجه با اصلاح ساختار آن اتفاق می‌افتد.

حاجی‌بابایی پیرامون اصلاح ساختار بودجه و تاکید رهبری بر این امر تصریح کرد: سه سال است که رهبر معظم انقلاب بر اصلاح بودجه تاکید دارند و دولت هم اقداماتی در این راستا انجام داده‌است اما آن اصلاح ساختار موردنیاز انجام نپذیرفته و اگر آن اصلاح ساختاری را انجام بدهیم، درواقع شکوفه‌های استعداد بودجه ایران دوباره رشد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه بودجه سند حکمرانی یک‌ساله بوده و اثر مستقیم در زندگی مردم دارد، نوع تصمیم ما برای آن مهم است و اگر اصلاح واقعی ساختار بودجه انجام شود، امیدواریم که بتوانیم در مجلس با اصلاحی که در بودجه انجام می‌دهیم اشکالات عمده آن‌را تاحد امکان برطرف کنیم تا بودجه بتواند سرپای خودش بایستد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه