به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام‌ احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته این شهر با بیان اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در دفعات مختلف به دنبال اعمال فشار بر جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در روزهای اخیر سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد مورد چند حمله راکتی قرار گرفت که ترامپ در آخرین روزهای حکومت خود در آمریکا جمهوری اسلامی را مقصر دانسته که این امر بیانگر بهانه‌جویی استکبار برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به قدرت پوشالی آمریکا در حوزه بین‌المللی و خاورمیانه گفت: بخش عمده وزارتخانه‌های امریکا موردحمله سایبری قرارگرفته و قسمت‌های مهم اطلاعاتی این کشور به سرقت رفته و سیاستمداران آمریکایی را در بهت فرو برد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه اتهام واردکردن آمریکا به کشورهای مختلف در خصوص حمله سایبری به وزارتخانه‌های خود را ناشی از ضعف و انفعالی عظیم برشمرد و افزود: پس‌ازاین حمله سایبری بی‌سابقه ترامپ کشورهای ایران، روسیه و چین را مقصر این حمله معرفی کرد در حالی هیچ سند محکمی در این خصوص وجود ندارد.

طیبی با تقدیر از بصیرت شناسی مردم ایران در روز ۹ دی‌ماه سال ۸۸ تصریح کرد: مردم ایران در سال ۸۸ و عمق آن فتنه عظیم با بلوغ سیاسی خود به‌درستی تفاوت بین فتنه و اعتراضات را متوجه شده و در روز ۹ دی آن سال به عینه ثابت کردند ولایت را به‌عنوان محور وحدت خود دانسته و از فتنه و فتنه‌گر تنفر دارند.

وی از صدور کارت ملی توسط ثبت‌احوال در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و افزود: بنا بر اعلام سازمان ثبت‌احوال کارت ملی بسیاری از افراد در آستانه‌اشرفیه صادر ولی این افراد برای دریافت کارت ملی خود به این اداره مراجعه نکردند و این اقدام منجر به عدم انجام کارهای اداری در برخی ادارات می‌شود.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر مشکلات روحی و قلبی در وجود افراد تبه‌کار تصریح کرد: یکی از دلایل دزدی، قتل، تبه‌کاری در جامعه بیماری روحی و روانی برخی از افراد است لذا اگر دولت دو سوم هزینه‌های کرونا را به درمان بیماری روحی و قلبی جامعه بپردازد بسیار از مشکلات جامعه بر طرف می‌شود.

طیبی یکی از راه‌های نجات از آتش جهنم را داشتن ایمانی قوی دانست و گفت: در آیات و روایات آمده که اهل ایمان به دلیل ایمان قوی و وجود نورانی آتش جهنم بر اهل ایمان تأثیر نداشته و این افراد به‌راحتی از پل صراط عبور می‌کنند.

وی با اشاره به سخت بودن باطن دنیا برای مؤمنان بیان کرد: باطن صراط ولایت اهل‌بیت و پیامبر و باطن دنیا بسیار خطرناک و فریبنده است لذا امیر المومنین (ع) می‌فرماید مؤمنان و اهل ایمان نباید به این دنیای فانی دل‌بسته شوند لذا انسان در هر نمازی باید از خدا درخواست هدایت به سمت صراط مستقیم کرده و آن صراط مستقیم اهل‌بیت هستند.