مدیر پزشکی انتقال خون گیلان:

اهدا کنندگان خون اینترنتی نوبت گیری کنند

گیتی ایزدی پور گفت: علاقمندان به اهدای خون در این استان می توانند با نوبت گیری اینترنتی بر اساس وقت آزاد خود در ساعات خلوت برای اهدا خون مراجعه کنند.

اهدا کنندگان خون اینترنتی نوبت گیری کنند

به گزارش ۸دی، گیتی ایزدی پور، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون به آدرس: https://nobatdehi.ibto.ir فعال است که علاقمندان برای تعیین وقت می توانند از طریق این سامانه نام نویسی کنند.

وی اظهار کرد: نوبت دهی اینترنتی به این دلیل طراحی شده که اهداکنندگان ساعت های خالی و وقت آزاد برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان خاطر نشان کرد: علاقمندان پس از ثبت نام از طریق سامانه یاد شده کد ملی خود را ارائه می دهند و پس از آن از طریق تلفن همراه به آنان ساعت تعیین شده برای اهدای خون اعلام می شود.

وی بیان داشت: ساعت هایی که در انتقال خون انتخاب و در اختیار اهداکنندگان قرار می گیرد، جزو ساعت های خالی است و تداخلی با مراجعه کنندگان دیگر ندارد.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه