فرماندار انزلی:

اجرای محدودیت های کرونایی و تعطیلی صنوف غیر ضروری در انزلی/ از تعطیلی بازارهای تا ممنوعیت برگزاری مراسم شب یلدا در باغ رستوران ها + جزئیات

فرماندار بندرانزلی با اشاره به اعلام رسمی وضعیت قرمز انزلی از امروز محدودیت های کرونایی در شهرستان با قوت اجرا و صنوف غیر ضروری تعطیل می شوند.

اجرای محدودیت های کرونایی و تعطیلی صنوف غیر ضروری در انزلی/ از تعطیلی بازارهای تا ممنوعیت برگزاری مراسم شب یلدا در باغ رستوران ها + جزئیات

“اسماعیل میرغضنفری” روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان با بیان اینکه سلامت و معیشت مردم برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: با توجه به اعلام رسمی وضعیت قرمز در انزلی می کوشیم مردم، کسبه و بازاریان در تهیه اقلام ضروری دچار مشکل نشوند، به همین منظور در اعمال محدودیتها ابتدا با تذکر و سپس با جدیت برخورد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه از بازاریان و کسبه شهر انزلی انتظار است ما را در این راه یاری کنند، افزود: سعی کردیم با رعایت پروتکل ها بازاریان آسیب کمتری ببینند و این وضعیت در تمام شهرستانها حاکم بوده و فقط مختص به شهرستان بندرانزلی نیست.

وی با بیان اینکه همراهی مردم می تواند ما را از ویروس کرونا نجات دهد، اظهار داشت: طولانی شدن روند همه گیری این ویروس مردم را با معذوریتهایی مواجه کرده و حاکمیت بدنبال دستگیری از مردم برای کاهش بار مشکلات آنهاست.

وی در راستای اعمال محدودیت ها ، برگزاری هرگونه مراسم به مناسبت شب یلدا در رستورانها، باغ ها و مانند آن در این شهرستان ممنوع اعلام کرد و افزود: نیروی انتظامی با خاطیان برخورد قانونی می کند.

وی تاکید کرد: روال زندگی امروزعادی نیست و قهوه خانه ها نیز به دلیل تجمع افراد از نقاط پرخطر و آسیب پذیر محسوب می شوند به همین منظور این مکانها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی با اشاره به اعمال محدودیتهای ترددی در انزلی گفت: بر اساس دستورالعمل وضعیت شهرهای قرمزعبور و مرور از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح محدود می شود و از شهروندان تقاضا داریم این محدودیتها را رعایت کنند.

وی از نیروهای شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر نیز خواست در مبادی ورودی و خروجی شهر همراه با نیروی انتظامی حضور داشته باشند.

میر غضنفری تاکید کرد: بازارهای روز یکی از مکانهای آسیب رسان به حوزه سلامت شهروندان هستند لذا این مکانها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند و خرید و فروش طیور زنده به دلیل امکان شیوع ویروس آنفولانزا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی خاطر نشان کرد: کلیه تجمعات دینی و مراسمات مذهبی نیز تا بهبود شرایط و کلیه سالن های ورزشی و ورزشهای پربرخورد نیز تا تغییر وضعیت تعطیل هستند.

امام جمعه انزلی نیز در این جلسه خواستار تلطیف فضای روانی جامعه نسبت به ویروس کرونا شد و گفت: نباید فضای جامعه به گونه ای باشد که ابتلا به این بیماری قبیح و بدنامی داشته باشد.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین خاطر نشان کرد: باید شماره هایی در اختیار خانواده ها قرار گیرد که بتوانند در صورت بروز مشکل تماس بگیرند.

رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی نیز در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه این روزها شاهد خوددرمانی ها به شیوه های نوین و سنتی هستیم، اظهار داشت: این موارد موجب می شود بیماران دیر به ما مراجعه کرده و تعداد روزهای بستری در بیمارستان طولانی تر شود.

 ۱۹درصد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان انزلی از سایر شهرستان ها هستند

مرتضی فلاح با بیان اینکه ۱۹ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شهید بهشتی از سایر شهرستانها هستند، گفت: در سیستم بهداشت و درمان نظام ارجاع وجود دارد که در آن بیماران براساس سطح بندی امکانات و تخصص ها به بیمارستان ارجاع می دهند.

وی از مردم انزلی خواست تا از عمل های جراحی غیر اوراژنسی و غیر ضروری پرهیز کنند.

 بیمارستان شهید بهشتی؛ دومین بیمارستان مجهز استان از نظر تعدد دستگاه های تنفسی و پزشکی

وی یادآور شد: بیمارستان بندرانزلی از نظر تعدد دستگاههای تنفسی و پزشکی دومین بیمارستان مجهز استان است و توانسته طی ماه های گذشته سه میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تجهیزات سرمایه ای جذب کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه