هیأتی از نمایندگان فرانسه در پارلمان اروپا وارد «بیروت» شد

فرانسه در ادامه مداخلات خود در تشکیل کابینه جدید لبنان هیأتی از نمایندگان خود در پارلمان اروپا را به «بیروت» فرستاده است.

هیأتی از نمایندگان فرانسه در پارلمان اروپا وارد «بیروت» شد

به گزارش ۸دی،به نقل از روزنامه الجمهوریه، طی ساعات اخیر هیأتی از نمایندگان فرانسه در پارلمان اروپا وارد شهر «بیروت» پایتخت لبنان شده است. هدف از این سفر، رایزنی مقامات فرانسوی با لبنانی‌ها در خصوص تشکیل کابینه است.

بر اساس این گزارش، هیأت مذکور قصد دارد در جریان سفر خود به لبنان از آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید این کشور مطلع گردد. قرار است به زودی نیز «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه عازم لبنان شود.

روزنامه الجمهوریه اعلام کرده است که هیأت فرانسوی ظهر امروز با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و سپس «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه دیدار و گفتگو می‌کند. هیأت فرانسوی خواستار اجرای طرح فرانسه برای تشکیل دولت لبنان است.

پیشتر هم «ابراهیم الموسوی» نماینده پارلمان لبنان و عضو کمیسیون «وفاداری به مقاومت» در سخنانی از مداخلات سیاسی ایالات متحده آمریکا و دیگر طرف‌های اروپایی نظیر فرانسه در این کشور به شدت انتقاد کرده بود.

وی در این خصوص گفته بود: در حال حاضر شاهد مداخلات سیاسی مستقیم فرانسه و ایالات متحده آمریکا در لبنان هستیم. علت این مداخلات، آن است که فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها از طریق راهکار نظامی نمی‌توانند به اهداف خود در لبنان دست پیدا کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه