غربالگری ۷۰ هزار خانوار گیلانی در طرح شهید سلیمانی/ ۷۰۰ مورد مشکوک شناسایی شد + فیلم

طرح غربالگری شهید سلیمانی از اول آذر ماه در گیلان در حال اجرا است، این در حالی است که تاکنون ۷۰هزار خانوار گیلانی در این طرح مورد پایش قرار گرفته و ۷۰۰ مورد مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز جامع سلامت یا بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند.

غربالگری ۷۰ هزار خانوار گیلانی در طرح شهید سلیمانی/ ۷۰۰ مورد مشکوک شناسایی شد + فیلم

به گزارش ۸دی، طرح شهید سلیمانی با آماده باش کامل سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی باهدف مقابله با گسترش ویروس کرونا در استان گیلان در حال اجرا است.

“محمد عبدالله پور” فرمانده سپاه قدس گیلان در نشستی که با مسئولان علوم پزشکی گیلان برگزار شد با اشاره ظرفیت بی‌نظیر بسیج در اجرایی کردن طرح‌های بزرگ و عملیاتی، افزود: گیلان در تجهیزات بهداشت و درمان گرچه از سایر استان‌های کشور عقب است اما ما در داشتن پایگاه‌های مقاومت بسیج در کشور رتبه اول را داریم و می‌توانیم اپیدمی کرونا را به‌صورت قابل‌توجهی کنترل کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای این طرح از تشکیل کمیته‌های اجرایی و آمادگی کامل سپاه‌های نواحی استان تا سطح پایگاه‌های مقاومت به‌منظور اجرای کامل طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود: کمیته‌های پنج‌گانه در طرح شهید سلیمانی برای فرماندهان سپاه‌های نواحی، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج با مشارکت بسیج جامعه پزشکی تبیین و پایه‌گذاری شده و امید داریم با همکاری همه جانبه به‌ویژه بخش بهداشت و درمان استان این طرح بزرگ به‌صورت کامل اجرایی شود.

 

“سید ابراهیم پورعباس” رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گیلان نیز در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی در گیلان، گفت: این طرح با استفاده از ظرفیت حداکثری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی و سایر ظرفیت های استان انجام می شود.

سازماندهی، آموزش و بکارگیری ۲۰۰۰ تیم سه نفره در ذیل پایگاه های مقاومت بسیج

“سید ابراهیم پورعباس” رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گیلان در ادامه به برگزاری جلسه قرارگاه با حضور استاندار، فرمانداران، فرماندهان سپاه های استان، دانشگاه علوم پزشکی، اعضای ستاد استانی کرونا، مدیران شبکه های بهداشت و درمان، مدیران کانون های بسیج جامعه پزشکی و سایر دستگاههای دولتی مرتبط با طرح و تشریح کامل طرح برای اعضای جلسه اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی جلسات متعدد کمیته فنی و اجرایی با حضور معاون بهداشتی دانشگاه و سایر اعضای کمیته برگزار شده است و ۲۰۰۰ تیم سه نفره در قالب این طرح ذیل پایگاههای مقاومت محلات در سراسر استان سازماندهی، آموزش و بکارگیری می شوند.

چهار ماه بصورت مداوم پیگیر وضعیت و حال مردم از طریق سفیران سلامت خانه ها می شویم

وی با بیان اینکه این طرح صرفا مختص به یک دوره زمانی کوتاه نیست افزود: در مرحله اول وضعیت همه مردم را بررسی میکنیم، توصیه های بهداشتی گفته میشود، افراد بیمار را شناسایی و تحت حمایت و درمان قرار میگیرند و با توجه به دوره انتقال کرونا طی ۴ماه آینده از طریق شماره تلفن هایی که از همه مردم گرفته میشود این پیگیری های ادامه خواهد داشت.

غربالگری ۲۰ درصد از جمعیت گیلان

محمود قاسم نژاد جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان نیز امروز با اشاره به اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی، اظهار کرد:نمونه‌ای از این طرح در ابتدای شیوع ویروس کرونا اجرا شد.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته عملکرد استان گیلان در اجرای این طرح مطلوب بوده است، افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد از کل جمعیت استان غربالگری شده‌اند.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ نفر از بیش از ۷۰ هزار خانواری که توسط ۵ هزار نیرو پایش شده‌اند به دلیل داشتن علائم مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت یا بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند، گفت: یکی از دلایل افزایش تعداد آمارها نیز در هفته جاری همین پایش ها بوده است.

وی اجرای طرح صحیح سلیمانی را اقدامی خوب برای شناسایی بیماران در روزهای ابتدایی و مداوای آنها قبل از رسیدن به شرایط سخت عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر نیز چهار شهرستان استان گیلان دارای وضعیت قرمز کرونایی و مابقی نیز در شرایط نارنجی نزدیک به زرد به سر می‌برند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اینکه تغییر وضعیت کرونایی شهرها به میزان مشارکت و رعایت دستورالعمل‌ها بستگی دارد، ادامه داد: روند کاهشی تعداد ورودی بیماران کرونایی به مراکز درمانی از ۱۰۰ نفر در هفته گذشته به ۸۱ نفر در هفته جاری امیدوار کننده است تا در روزهای پایانی هفته جاری و یا هفته آتی شاهد کاهش محدودیت‌های تردد، مشاغل و حضور کارکنان در ادارات باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه