وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۱۰۳ قانون، استانداران، فرمانداران و بخشداران در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیم آنها هستند و به تخلفات در این حوزه توسط مراجع ذی‌صلاح رسیدگی می‌شود، افزود: حضور اعضای شورا در جلسات به صورت عضو ناظر یک اصل قانونی است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اعضای شورا رسمیت یافته و منتخب مردم هستند لذا افراد دولتی در جایگاهی نیستند که شورا را به رسمیت بشناسند، خاطرنشان کرد: اگر اعضای شورا در جلسات دعوت نشوند، چطور نظرات و مشکلات مردم به مسئولان انتقال داده شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات زود هنگام هیئت رئیسه شورای شهر، تصریح کرد: قرار است پنج‌شنبه همین هفته جلسه انتخاب رئیس شورای شهر رشت با حضور همه اعضا برگزار شود.

اخوان با بیان اینکه در سه سال اخیر برای آسفالت خیابان‌ها، هیچ قیری در اختیار ما قرار داده نشده است، اظهار کرد: مسئولان نباید از صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر عدم سیاه نمایی، سوءاستفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت یکی از مسائل مهم در سطح شهر رشت را وضعیت اقتصادی نامناسب والدین دانست و عنوان کرد: بسیاری از دانش آموزان، گوشی و تبلت مناسب ندارند و اگر هم داشته باشند، آنتن دهی ضعیف اینترنت مانع از آموزش مناسب می‌شود.

وی با انتقاد از عدم دعوت اعضای شورا به جلسات ستاد مقابله با کرونا، ادامه داد: باید در این جلسات حضور داشته تا از تصمیماتی که برای شهروندان گرفته می‌شود باخبر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: شورای شهر رشت بزرگترین پارلمان محلی استان گیلان است اما فرماندار رشت از این ظرفیت استفاده نمی‌کند.

اخوان با اشاره به اینکه، معاون عمرانی استاندار گیلان وعده ترمیم مسیر خمام به خشکبیجار را داده بود که پس از آسفالت چند متر از این مسیر، کار رها شد، گفت: هر کاری که برای مردم انجام دهیم، وظیفه ما است و تاکنون نیز شق‌القمری برای این مردم نکردیم.