مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد:

اضافه شدن جیمینی و کامیونت های مدرن به تجهیزات هلال احمر گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ۱۲ فروند جیمینی و سه دستگاه کامیونت های مدرن و جدید به تجهیزات هلال احمر استان اضافه شد.

اضافه شدن جیمینی و کامیونت های مدرن به تجهیزات هلال احمر گیلان

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی جمعیت نیز در پایگاه صیادلر آستارا در غرب گیلان مستقر هستند، ادامه داد: بر اساس تجاربی که در منطقه کوهستانی و برف گیر حیران از قبیل تصادفات خودرویی و گیرکردن مسافران در برف و کولاک داشتیم، در صورت وقوع هرگونه حادثه ای، این نیروها به محل مورد نظر اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه به آمبولانس و ست نجات مجهز است، افزود: ادوات و وسایل اسکان اضطراری نیز در این پایگاه و سایر پایگاه های استان دپو شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه از شارژ انبارهای امدادی خبر داد و خاطرنشان کرد: از لحاظ خودرویی سه دستگاه خودروی کامیونت به ارزش ۲۱ میلیارد ریال برای استقرار در مرکز، شرق و تالش در غرب استان نیز خریداری و به کار گرفته شد.

غلامی با بیان اینکه بیشتر شهرستان های استان را به قایق های “جیمینی” مجهز کردیم، تصریح کرد: ۱۲ فروند قایق جیمینی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال نیز خریداری شد که در زمان وقوع سیلاب بتوان از آنها بهره مند شد.

غلامی در بخش دیگر سخنان خود به همه گیری بیماری کرونا اشاره کرد و توضیح داد: جمعیت هلال احمر طرحی را به عنوان “ناظران سلامت” دارد که همراه با حوزه هایی در مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سراسر استان اجرا کرده است.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر، آموزش های لازم را از کارشناسان بهداشت محیط فرا می گیرند و بر اساس چک لیست ها به صنوف فعال مراجعه کرده و توضیحات و تذکرات لازم را می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی سخن گفت و افزود: این طرح توسط سپاه و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و هلال احمر هم با ۲۰۰ تیم دو نفره به عنوان ناظران سلامت در آن حضور دارد.

 

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه