مشترکین کم مصرف برق از پرداخت هزینه معاف می شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: به مشترکین کم مصرف تخفیف صد در صدی بهای برق مصرفی تعلق می گیرد.

مشترکین کم مصرف برق از پرداخت هزینه معاف می شوند

به گزارش ۸دی، محمدرضا هنرمند، مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار کرد:  مشترکین کم مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی، مشترکین خوش مصرف شامل تخفیف کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل  و  به مشترکین پرمصرف نیز فرصت شش ماهه برای کاهش مصرف داده می شود.

وی افزود: در طرح برق امید، مشترکین به سه دسته کم مصرف ، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می شوند که در اجرای گام اول این طرح ، شناسایی مشترکین در دسته های ذکر شده است و داده ها باید به تفکیک مناطق و با دقت به صورت رقم و درصد موجود باشد و حتی تغییرات در این دسته ها باید ثبت شود.

وی ادامه داد: مشترکین کم مصرف مشترکینی هستند که در ماه های عادی سال کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در ماه و در ماه های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف می کنند و همچنین مشترکین خوش مصرف شامل مشترکینی می شود که در ماه های عادی کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های گرم سال ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف برق دارند و مشترکین پرمصرف نیز مشترکینی هستند که مازاد بر الگوی مصرف اشاره شده برق مصرف می کنند.

وی بیان کرد: هدف اصلی طرح برق امید، کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق مشترکین است که این امر به حفظ منابع ملی و کاهش آلاینده های زیست محیطی کمک می کند و امیدواریم که مشترکین در این طرح همکاری خوبی داشته و میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اضافه کرد: همچنین از سوی تمامی امورو ادارات اجرایی ضروری است اطلاع رسانی گسترده به مشترکین صورت پذیرد و آگاهی کامل همکاران از این طرح نیز بسیار مهم می باشد.

وی تصریح کرد: راهکارهای مدیریت مصرف به صورت جاری مورد اطلاع رسانی قرار می گیرد و باید با تاکید بیشتر در این خصوص آگاه سازی صورت پذیرد تا بتوانیم مشترکین پرمصرف را به مشترکین خوش مصرف و کم مصرف تبدیل کنیم.

هنرمند خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نتایج اجرای طرح باید از سوی همکاران همواره مورد پایش قرار گیرد و این موضوع باید با کمک همه به ویژه ادارات فروش و خدمات مشترکین سطح شرکت و مامورین تشخیص با جدیت پیگیری و اجرا شود.

وی در ادامه گفت: همچنین در راستای اجرای طرح حذف مراجعات حضوری مشترکین ، شرکت توانیر از آذرماه سالجاری اجرای خدمات غیرحضوری به کلیه مشترکین برق را از طریق سامانه برق ایران (برق من) کلید خواهد زد که در این اپلیکیشن جامع تمام خدمات صنعت برق اعم از اعلام خاموشی ها ، فروش انشعاب جدید و غیره ارائه خواهد شد و به راحتی از طریق سایت شرکت توزیع برق در دسترس می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان افزود: با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق گیلان( www.gilanpdc.ir ) و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران ( برق من) ضمن بهره مندی از خدمات غیر حضوری می توان از وضعیت مصرف خود مطلع شد و یا با مراجعه به سایت برق امید  (bargh-omid.ir  ) از اطلاعات مورد نیاز استفاده کرد .

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد و هم اینک دو هزار و ۵۵۸ روستای گیلان دارای برق هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه